Działaj z planem

opublikowano: 02-12-2011, 16:41

Nie tylko wielkie, ale także małe firmy powinny posiadać strategię funkcjonowania na rynku. W ten sposób łatwiej poradzą sobie z konkurencją i z lepszym skutkiem wykorzystają własne możliwości.

Czym dla firmy jest strategia działania? To dokładny plan wszelkich poczynań biznesowych, rozłożony na etapy. Musi znaleźć się w nim  podział zadań i kompetencji pomiędzy kadrę zarządzającą i pracowników. Niezbędny jest także opis przewidywanych skutków, kosztów i zysków wynikających z obranej strategii działania. Niestety rzadko która firma w Polsce  posiada ją na piśmie w formie wiodącego dokumentu. Z badań  Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) wynika, że to zaledwie 12 procent działających na rynku podmiotów gospodarczych. A to podstawowy błąd. Każda nastawiona na rozwój firma powinna działać zgodnie z wyznaczonym planem. W ten sposób metodą drobnych kroków powstawały największe imperia gospodarcze.

Od czego należy zacząć by stworzyć najwłaściwszą strategię rozwoju przedsiębiorstwa? Jeśli firma nie ma w tej dziedzinie doświadczenia - najlepiej od fachowego doradztwa i wskazówek. PARP realizuje właśnie cykl szkoleń  na ten temat, w których wziąć udział mogą firmy mikro, małe i średnie. Warunek jest jeden. Muszą być zarejestrowane na terenie Polski. Docelowo liczba uczestników to 1200 osób z 600 firm. Spośród nich aż 75 podmiotów otrzyma szczególną formę wsparcia. Uczestnicy zaczną szkolenie od zdobycia podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu planowania, tworzenia i zarządzania obraną strategią. Poznają też korzyści wynikające z jej budowania i wpływu na pozycję firmy. Szkolenia mają też nauczyć uczestników jak wiedzę teoretyczną wykorzystać w praktyce. W wybranych firmach doradcy przyjrzą się organizacji wewnętrznej przedsiębiorstwa, konkurencji z którą rywalizuje, możliwościom rozwoju  określonej branży, po czym,  razem z kadrą zarządzającą wybranej firmy opracują najlepszą strategię działania. Gdy zostanie wprowadzona w życie,  sprawdzą czy przyniosła oczekiwany efekt.

Szkoleniami powinni zainteresować się właściciele firm, osoby, które nimi zarządzają oraz pracownicy zaangażowani w długofalowe jej funkcjonowanie. To oni bowiem mają największy wpływ na kierunek rozwoju przedsiębiorstwa, jego ekspansję na inne rynki, poszerzenie profilu działalności, modernizację czy zastosowanie nowoczesnych technologii. Szkolenia pomogą im jak najlepiej zrealizować zadania i zgromadzić gruntowną wiedzę na ten temat.

Jak zabiegać o udział w szkoleniach? Najprościej zgłaszając chęć udziału poprzez system zgłoszeniowy na stronie www.planowaniestrategiczne.pl.  Tutaj dostępne są wszelkie informacje na temat niezbędnych dokumentów potrzebnych do skorzystania ze szkoleń, formularze naboru uczestników, plan zajęć oraz opis systemu szkoleń. Na stronie internetowej można także dowiedzieć się jakie warunki powinna spełnić firma, by bezpłatnie z nich skorzystać.

Szkolenia oprócz dostępu do fachowej wiedzy i doświadczeń osób, której specjalizują się w budowaniu strategii przedsiębiorstw mają też dodatkowy atut. To przede wszystkim okazja do wymiany doświadczeń z przedsiębiorcami z całej Polski, nawiązania nowych kontaktów biznesowych i podpatrzenia sposobów, w jakie inni rozwiązują swoje problemy. Szkolenia to także prestiż w środowisku i większa wiarygodność działania.

Działania szkoleniowe i doradcze realizowane są w ramach projektu systemowego PARP pt. "Planowanie strategiczne w MMSP".

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane