Dzieciom będzie lepiej

Weronika Rogowska
opublikowano: 17-09-2014, 00:00

Dynamika wzrostu rynku produktów dla dzieci była niższa niż w poprzednich latach

W 2013 r. rynek produktów dla dzieci był wart 8,7 mld zł. Dynamika wzrostu była jednak niższa niż w poprzednich latach. Przyczyny to m.in. niż demograficzny i kryzysowa optymalizacja wydatków. Ze względu na ożywienie gospodarcze i wzrost konsumpcji w kraju prognozy PMR na przyszłe lata są optymistyczne. Zakładają, że do 2019 r. rynek będzie rósł w tempie 4 proc. rocznie.

Polscy rodzice wybierają dla dzieci produkty wysokiej jakości, znanych marek cieszących się uznaniem. Wydają jednak na dzieci mniej niż mieszkańcy krajów bardziej rozwiniętych. Coraz większego znaczenia nabiera handel internetowy, który obecnie notuje wzrost na poziomie kilkunastu procent rocznie i w ubiegłym roku stanowił najbardziej dynamiczny kanał dystrybucji.

Prognozy wskazują, że ten trend się utrzyma.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Weronika Rogowska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane