E.Leclerc nie stracił na niedzieli

opublikowano: 11-02-2019, 22:00

Sieć marketów pod francuskim szyldem w ubiegłym roku zwiększyła przychody o 3,8 proc., choć dni handlowych było o 21 mniej.

Po wprowadzeniu ograniczeń w niedzielnym handlu dużym sieciom spożywczym sprzedaż się nie skurczyła — dowodzą kolejne publikacje wyników rocznych działajacych w Polsce firm. W połowie stycznia Biedronka chwaliła się, że jej przychody w 2018 r. wzrosły o 5,8 proc., do niemal 50 mld zł, mimo że dni handlowych było o 21 mniej niż rok wcześniej. Teraz wzrostem chwali się E.Leclerc, czyli wywodząca się z Francji sieć hiper— i supermarketów, w której polscy przedsiębiorcy działają na zasadach franczyzy.

— Skala wyzwania, przed którym stanęliśmy, była znacząca. W 2017 r. niedzielny handel stanowił 7 proc. naszego obrotu. Podjęliśmy silne działania promocyjne oraz rozbudowane akcje marketingowe wzmacniające sprzedaż w pozostałych dniach tygodnia, co pozwoliło do pewnego stopnia zrekompensować tę część obrotów — mówi Jean-Philippe Magré, prezes E.

Leclerc Polska. E.Leclerc zanotował w ubiegłym roku 2,91 mld zł obrotów, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Operator sieci nie podaje, o ile wzrosła sprzedaż porównywalna LFL, czyli na tej samej powierzchni sklepów, co rok wcześniej. Tymczasem sieć w ostatnich miesiącach nieco się zmieniła. Obecnie funkcjonuje w niej 47 sklepów w 42 miastach. 16 placówek ma natomiast sieć Frac, którą w ubiegłym roku przejęła spółka Galec, czyli centrala E.Leclerca w Polsce. W ostatnich miesiącach sieć E.Leclerca nieco się skurczyła, bo właściciel trzech marketów w województwie małopolskim zmienił barwy i teraz reprezentuje innych Francuzów — Grupę Muszkieterów, działającą pod szyldem Intermarche. E.Leclercowi nie udało się też sfinalizować przejęcia sieci Krakowski Kredens, należącej do upadłej Almy, za którą chciał zapłacić 94 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy