1 lipca 2013 r. minęły dwa lata od uruchomienia systemu. Po rozpoczęciu jego działania w 2011 r. objęto nim prawie 1600 km dróg i zarejestrowano ponad 300 tys. pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony. Największy udział we wpływach z systemu mają oczywiście najcięższe pojazdy — 1,6 mld zł z 1,8 mld zł łącznej kwoty opłat wniesionych od początku działania viaTOLL. Niecałe 3 mln wpłacili kierowcy aut o dmc poniżej 3,5 tony, a 247 mln zł uzyskano z ręcznego poboru na autostradach A2 i A4.

Dziś system obejmuje już prawie 2,2 tys. km autostrad, dróg krajowych i ekspresowych we wszystkich województwach poza podlaskim i lubelskim. Jego zasięg zwiększano kilkakrotnie. Po roku działania — w lipcu 2012 r. — o 325 km, w styczniu 2013 r. o kolejne 140 km i w marcu 2013 r. o 160 km. Do 2018 r. system może być rozszerzony nawet do około 7 tys. km.
Najbardziej dochodowym odcinkiem w systemie jest autostrada A4, która od grudnia 2012 r. do maja 2013 r. przyniosła nieco ponad 161 mln zł wpływów. Na drugim miejscu jest droga ekspresowa S8 (prawie 57 mln zł), a na trzecim autostrada A2 (42 mln zł).
W systemie jest zarejestrowanych 751 tys. pojazdów o dmc powyżej 3,5 tony, wydano ponad 1,2 mln przyrządów do poboru opłat viaBox. Dla aut osobowych sprzedano prawie 6 tys. urządzeń via- AUTO. Nieco ponad 64 proc. użytkowników systemu via- TOLL stanowią Polacy, reszta pochodzi przede wszystkim z Niemiec (42,2 tys.), Litwy (27,2 tys.), Czech (23,6 tys.), Rosji (22,5 tys.) i Ukrainy (22 tys.). Większość użytkowników (74 proc.) korzysta z kont przedpłaconych pre-pay, a co czwarty z odroczonych rozliczeń post-pay.