E-sklepy płacą na czas

Wedziuk Sylwia
27-02-2018, 22:00

Tylko 3 proc. firm z branży e-commerce zalega z płatnościami. Ich długi łącznie sięgają 107 mln zł.

Z danych Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor oraz Biura Informacji Kredytowej (BIK) wynika, że zadłużenie branży e-commerce na koniec grudnia 2017 r. wyniosło prawie 107 mln zł. Chodzi o długi o wartości co najmniej 500 zł, przeterminowane minimum 30 dni. Sławomir Grzelczak, prezes BIG Info Monitor, zwraca uwagę, że e-sklepy zajmują trzecie miejsce, jeśli chodzi o poziom zaległości, wśród wszystkich firm działającychw sektorze handlu detalicznego. Na pierwszym są lokale ogólnospożywcze, których długi wynoszą 398 mln zł, a na drugim punkty niewyspecjalizowane ze 119 mln zł zadłużenia. Pomimo to zatory płatnicze nie są powszechnym problemem w branży e-commerce. Odsetek e-sklepów opóźniających płatności wynosi 3,4 proc., podczas gdy w całym handlu detalicznym jest to 4 proc., a dla wszystkich przedsiębiorstw — 5,4 proc. Problemy z płatnościami wobec kontrahentów i banków łącznie ma 2,7 tys. firm zajmujących się sprzedażą internetową, podczas gdy na koniec stycznia 2018 r. na polskim rynku było zarejestrowanych nieco ponad 29,1 tys. sklepów internetowych. Każdego roku polski rynek e-commerce pod względem liczby nowych podmiotów zwiększa się o ok. 7 proc. Większość niesolidnych firm oferujących sprzedaż w sieci wpisana jest do Rejestru BIG InfoMonitor przez kontrahentów, jednak na sumę ich zaległości w większym stopniu wpływają opóźnienia w spłacie rat kredytów bankowych. Z badania Bisnode Polska wynika, że blisko 44 proc. sklepów internetowych jest w bardzo dobrej (23,4 proc.) albo dobrej kondycji finansowej (20,6 proc.). Natomiast sytuacja finansowa 56 proc. jest słaba albo bardzo zła. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wedziuk Sylwia

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / E-sklepy płacą na czas