Ekspansja Saturna

Agnieszka Janas
opublikowano: 06-02-2007, 00:00

Szef Saturna, należącego do niemieckiego koncernu Metro, przyznaje, że nie ma sentymentów w walce o rynek z siostrzanym Media Marktem.

Handel Za dwa lata sieć ma się powiększyć o 21 sklepów

Szef Saturna, należącego do niemieckiego koncernu Metro, przyznaje, że nie ma sentymentów w walce o rynek z siostrzanym Media Marktem.

Należąca do niemieckiego koncernu handlowego sieć AGD RTV Saturn ma cztery sklepy. To za mało, aby myśleć o włączeniu się do walki o rynek, rozgrywającej się między: Media Markt (też należy do Metra), krajowym Euro AGD RTV oraz brytyjskim Electro World.

— Zwiększymy tempo uruchamiania placówek. Do końca 2009 r. chcemy mieć 20-25 marketów. Oznacza to otwieranie 5-6 sklepów rocznie — zapowiada Andrzej Półćwiartek, dyrektor zarządzający spółki Saturn Planet.

Z poślizgiem

Powiększanie sieci ma się rozpocząć w 2007 r. To później niż planowano — część nowych salonów powinna już działać.

— Nie jest to nasza wina. My nie budujemy, ale wynajmujemy powierzchnię od deweloperów. Jesteśmy więc uzależnieni od dotrzymania przez nich terminów. — tłumaczy dyrektor Półćwiartek.

Oprócz wymienionych sklepów spółka zapowiada uruchomienie w tym roku co najmniej trzech obiektów. Będzie to drugi salon we Wrocławiu — w Galerii Legnickiej, trzeci w Warszawie — w Zielonym Parku Handlowym na Targówku oraz w Gdańsku — w obiekcie ECE.

— W centrum naszego zainteresowania znajdują się: Warszawa, Kraków, Gdańsk, Wrocław — podkreśla przedstawiciel Saturna.

Andrzej Półćwiartek przyznaje, że toczą się negocjacje dotyczące wynajmu kolejnych sklepów. Nie chce jednak ujawnić, z kim rozmawia.

Jest o co walczyć

Wszystkie wskaźniki świadczą o szybkim rozwoju rynku sprzętu AGD RTV.

Są jednak także czynniki ograniczające ekspansję.

— Barierą dla rozwoju sieci jest brak wysokiej klasy powierzchni handlowej. Czasem jest to niedotrzymywanie terminów otwarć. Jeśli zaś chodzi o wewnętrzną konkurencję, to z punktu widzenia koncernu lepiej jest mieć dwie rozpoznawalne marki niż jedną. Traktujemy Media Markt jak konkurenta na wolnym rynku — mówi Andrzej Półćwiartek.

Agnieszka Janas

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Janas

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu