Eksplozja parków handlowych

Paweł BerłowskiPaweł Berłowski
opublikowano: 2019-11-05 22:00

Trei nie zwalnia tempa — otwiera parki i zapowiada ekspansję w kolejnych miastach. Konkurencja jest duża.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jakie plany inwestycyjne ma Trei
  • gdzie chce budować galerie
  • jak te plany komentują eksperci 

Międzynarodowy deweloper i zarządca nieruchomości komercyjnych oraz mieszkaniowych z Niemiec — Trei Real Estate — otworzył w sierpniu Vendo Park w Pułtusku, we wrześniu w Ostrołęce, do końca 2019 r. planuje jeszcze ukończenie kolejnych w Łasku i Kobyłce, a na początku 2020 r. w Jaworzu. Równolegle rozpoczyna prace budowlane w Płocku, Częstochowie i Solcu Kujawskim.

MODA NA MAŁE:
MODA NA MAŁE:
Mający tylko 3,2 tys. m kw. Vendo Park w Kobyłce oferuje sześć lokali handlowych. Wśród najemców są m.in. sklepy sieci Rossmann oraz Pepco
Fot. ARC

— Vendo Park w Solcu Kujawskim cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem najemców. Już na etapie projektowania budynku mieliśmy w zasadzie komplet podpisanych umów. Przykład tej lokalizacji nie jest odosobniony, co doskonale pokazuje sytuację na rynku. Zapotrzebowanie na tego typu format handlowy nie maleje, co wynika z ogromnego potencjału zwłaszcza mniejszych miast, który przez lata był niedostrzegany. Parki handlowe doskonale odpowiadają na potrzeby współczesnych klientów, którzy chcą robić zakupy szybko, wygodnie i blisko domu — podkreśla Jacek Wesołowski, dyrektor zarządzający Trei Real Estate Poland.

Powstające obecnie vendo parki to formaty, które często nie mieszczą się w statystykach firm doradczych. Monitorujący rynek powierzchni handlowych notują obiekty przeważnie od 5 tys. m kw. wzwyż. Park budowany przez Trei Real Estate w Płocku ma mieć 4,2 tys. m kw., w Solcu Kujawskim — 3,1 tys. m kw., a oddawany w tym roku w Kobyłce — 3,2 tys. m kw. Takie powierzchnie pozwalają już na zgromadzenie wielu marek. W Łasku np. na powierzchni 4,5 tys. m kw. najemcami są: Sinsay, Hebe, Neonet, Martes Sport, Action, Top Secret oraz KiK. W kolejnym etapie inwestycji w Łasku Trei planuje także budowę Lidla oraz restauracji McDonald’s.

OKIEM EKSPERTA

Parki przyjazne dla każdego

PIOTR WASILEWSKI, szef działu retail Nuvalu Polska

Parki handlowe to obecnie główny trend rozwoju powierzchni handlowych w Polsce. Są trzy główne tego powody. Po pierwsze — parki handlowe łatwiej jest zrealizować ze względu na wciąż duży potencjał rynku. Ten format handlowy powstaje dzisiaj nawet w miejscowościach o populacji poniżej 10 tys. mieszkańców. Po drugie — może ważniejsze — parki handlowe powstają w odpowiedzi i zgodnie z intensywną strategią rozwoju najemców dobrze czujących się w tym formacie. Z najpopularniejszych branż należy wymienić supermarkety, drogerie, sklepy z elektroniką, sportowe, z obuwiem, a coraz częściej z modą. Po trzecie — jest to format bardzo przyjazny dla klientów, którzy lubią dziś szybkie zakupy w przejrzystej formule. Wśród deweloperów, którzy wyspecjalizowali się w tego rodzaju inwestycjach, panuje olbrzymia konkurencja. Oprócz firm rodzimych, jak RWS, Developer Pro, Dekada, Retail Concept, Hosso, Napollo czy KG Group, są również gracze międzynarodowi, jak Immofinanz, Mitiska, Trei, Saller czy Agile.