Na małym parkiecie pojawią się lasery — a konkretnie lasery kosmetyczne. W środę, 24 kwietnia, po raz pierwszy notowane na NewConnect będą akcje wrocławskiej spółki CM International, zajmującej się projektowaniem, produkcją i dystrybucją urządzeńwykorzystywanych podczas zabiegów kosmetycznych.
Spółka ma obecnie w ofercie dziewięć jednofunkcyjnych urządzeń (m.in. do liposukcji, pilingu, dermomasażu czy redukowania zmarszczek), jedno urządzenie wielofunkcyjne oraz laser diodowy do trwałej depilacji, wprowadzony do sprzedaży w lutym tego roku. Spółka sprzedaje urządzenia dystrybutorom, głównie zagranicznym, którzy następnie oferują je salonom kosmetycznym czy SPA. CM International podaje, że do tej pory dostarczyło ponad 1,5 tys. urządzeń do odbiorców w ponad 50 krajach świata.
Spółka działa od 2011 r. Od samego początku znaczna część przychodów generowanabyła na rynkach zagranicznych. W 2017 r. za 50 proc. przychodów odpowiadał rynek hiszpański, natomiast w ubiegłym roku 78 proc. przychodów zapewnił rynek niemiecki. Ubiegły rok pod względem przychodów był dla spółki rekordowy — sięgnęły one 12,79 mln zł i były o prawie 250 proc. wyższe niż rok wcześniej. Spółka zanotowała jednocześnie 2 mln zł zysku na poziomie EBITDA (wzrost o 220 proc.) i 1,4 mln zł zysku na poziomie netto.
Z oferty prywatnej, poprzedzającej debiut na NewConnect, pozyskano 0,12 mln zł. Pieniądze te — wraz z wpływami z dotacji i kredytami bankowymi — mają pozwolić na kontynuację ekspansji zagranicznej, prowadzenie prac badawczo-rozwojowych, a także na budowę nowej siedziby spółki, którą rozpoczęto pod koniec ubiegłego roku.