Emeryci wejdą w private equity

Grzegorz Nawacki
opublikowano: 20-07-2009, 06:45

Fundusz Societe Generale liczy na pieniądze OFE. Nowy gracz na rynku TFI nakłania OFE do inwestycji w fundusz. Chce zgarnąć 400 mln zł. Ma spore szanse.

To lato może być przełomowe dla branży funduszy emerytalnych. Mogą zacząć zarabiać dla klientów nie tylko na obligacjach i akcjach, ale i na spółkach niepublicznych. Societe Generale Asset Management (SGAM), jeden z najmłodszych graczy na rynku TFI, pielgrzymuje po OFE i nakłania do zainwestowania w jego fundusz private equity.

— Przygotowaliśmy ofertę dla OFE i mamy już za sobą pierwsze spotkania. Odzew jest pozytywny. Branża private equity jest coraz lepiej znana, pokazała wyniki, a zarządzający OFE przekonali się, że potrzebują dywersyfikacji portfela. Liczymy, że pod koniec wakacji uda się zamknąć pierwszą emisję certyfikatów. Dojdzie do skutku, jeśli inwestorzy złożą zapisy na certyfikaty o wartości 150-400 mln zł — mówi Jacek Pogonowski, prezes Societe Generale Asset Management Alternative Investments (Poland) TFI.

Sukces emisji będzie oznaczał, że OFE zmieniły podejście do TFI. Do tej pory były im niechętne. Na koniec 2008 r. w trzech funduszach nieruchomości miały ulokowane zaledwie 318,6 mln zł (0,23 proc. aktywów). W fundusz Arka, który w ubiegłym roku emitował certyfikaty, zainwestowały tylko dwa fundusze (82 mln zł).

— Te fundusze powstawały, gdy rynek nieruchomości był przegrzany a TFI nie miały dobrych zespołów. Poza tym na giełdzie sektor deweloperów ma silną reprezentację i w ten sposób łatwiej nam inwestować w nieruchomości — ocenia jeden z zarządzających OFE.

O private equity zarządzający myślą dużo cieplej.

Więcej w poniedziałkowym "Pulsie Biznesu".

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Nawacki

Polecane