Endoprotezy staną na parkiecie

opublikowano: 17-04-2019, 22:00

Na rynek NewConnect wchodzi spółka Massmedica, której biznes opiera się na dystrybucji endoprotez i implantów.

NewConnect staje się w tym roku rynkiem masowym, a dokładniej — massowym. W styczniu zadebiutowała na nim spółka 4Mass, zajmująca się produkcją i dystrybucją kosmetyków. Teraz natomiast debiutuje Massmedica zajmująca się dystrybucją produktów medycznych, m.in. endoprotez. Obsługuje szpitale i indywidualne gabinety lekarskie, część produktów sprzedaje też przez internet.

— Zakładając na podstawie danych NFZ średnią rynkową cenę za implant stawu na 6 tys. zł, możemy oszacować wartość rynku, który dominuje w strukturze naszej działalności, na poziomie blisko 427 mln zł. Do roku 2020 specjaliści szacują jego wzrost o 11,8 mln zł, natomiast w 2030 wartość ta wyniesie 487,3 mln zł. Daje to nam ogromny potencjał do wzrostu sprzedaży — mówi Marek Młodzianowski, prezes Massmediki.

W ubiegłym roku spółka miała 19,5 mln zł przychodów, o prawie 40 proc. więcej niż rok wcześniej. Dwie trzecie pochodziłoz segmentu medycyny rekonstrukcyjnej, czyli m.in. endoprotez biodra, implantów traumatologicznych i substytutów kości. 11,5 proc. sprzedaży zapewniał segment medycyny sportowej, czyli dystrybucja implantów odbudowujących zerwane więzadła i ścięgna. Spółka prowadzi też sprzedaż preparatów opartych na kwasie hialuronowym oraz produktów z zakresu medycyny estetycznej i ansystarzeniowej. Działalność ta przyniosła w ubiegłym roku 0,8 mln zł zysku netto, o 2 proc. więcej niż rok wcześniej.

— Nasza oferta cały czas się rozwija, docelowo chcemy skupić się na działalności, którapozwoli wydłużyć, poprawić i udoskonalić jakość życia każdego człowieka — mówi Marek Młodzianowski.

Massmedica działa od 2011 r. W ramach dwóch emisji prywatnych akcji przed debiutem (w listopadzie ubiegłego i w styczniu tego roku) spółka pozyskała 1,8 mln zł. Pieniądze te mają być przeznaczone na rozwój oferty i sieci sprzedaży. Spółka już utworzyła nowy dział sprzedażowy i zamierza zatrudniać kolejnych przedstawicieli handlowych, którzy będą specjalizować się w segmencie medycyny estetycznej i regeneracyjnej, wchodzi też w dystrybucję suplementów diety.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu