Energetyczny ładunek

Do września DB Schenker przewiezie do Egiptu w sumie ponad 100 tys. ton (400 tys. m sześc.) ładunku dla Siemens AG, który buduje trzy elektrownie gazowo-parowe.

Mają być jednymi z największych tego typu obiektów na świecie. Każda elektrownia, zasilana gazem ziemnym, będzie miała moc 4,8 GW generowaną za pomocą ośmiu turbin gazowych i czterech turbin parowych. Technologia została wybrana ze względu na wysoką wydajność. Komponenty do przewiezienia to turbiny, generatory, transformatory i kotły, których jednostkowa masa wynosi nawet do 500 ton. Każda z trzech elektrowni wymaga wykorzystania w sumie 248 potężnych elementów. Jednym z miejsc, w których powstają elektrownie, jest Burullus. Ciężkie elementy transportowane są z Europy i USA prosto do niewielkiego portu rybackiego (około 16 km od budowy). Części z Azji dostarczane są najpierw drogą morską do portu w Aleksandrii. Tam przeładowywane są na mniejsze statki przybrzeżne, które dzięki mniejszym rozmiarom mogą wpłynąć do oddalonego o około 80 km portu Burullus. DB Schenker rozpoczął już prace przygotowawcze, które umożliwią wyładowanie ogromnych elementów w Burullus. Port musi być pogłębiony do 5,50 m, a przystań wymaga wzmocnień. Konieczne jest też zbudowanie tras dojazdowych i zaplecza umożliwiającego czasowe przechowywanie ładunków. W celu załadowania pojedynczych komponentów na przyczepy niskopodwoziowe, zamontowany został 600-tonowy dźwig.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Barbara Warpechowska

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Ekologia / Energetyczny ładunek