Enterprise złapał Komfort

Jarosław Królak
opublikowano: 07-02-2007, 00:00

Wiodący fundusz private equity kupił 100 sklepów sieci Komfort, lidera w branży podłóg. Za 3-4 lata sieć ma trafić na parkiet.

Wiodący fundusz private equity kupił 100 sklepów sieci Komfort, lidera w branży podłóg. Za 3-4 lata sieć ma trafić na parkiet.

Fundusz Enterprise Investors (EI) postanowił wejść w segment sklepów z wykładzinami, dywanami, panelami i podłogami drewnianymi. Poinformował o sfinalizowaniu zakupu sieci Komfort. Przedstawiciele firmy nie chcieli podać, za ile przejęli 100 sklepów lidera branży. Wiadomo jednak, że połowę sumy fundusz pokryje z własnych środków, resztę dołoży Bank Zachodni WBK.

To kolejna istotna inwestycja w branży. W 2006 r. na rynek wszedł notowany na londyńskiej giełdzie Carpetright, która zamierza w ciągu 3 lat uruchomić 20 sklepów.

EI też ma ambitne plany rozwoju pozyskanej sieci.

— Będziemy otwierać 10 sklepów rocznie i poprawimy też efektywność obecnych sklepów poprzez zmianę niektórych lokalizacji. Za 3 lub 4 lata dobrze prosperującą sieć wprowadzimy na giełdę — mówi Agnieszka Kowalska, partner w EI.

Nim do tego dojdzie, fundusz musi uzyskać zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na sfinalizowanie transakcji. Agnieszka Kowalska informuje, że Komfort uzyskał w ubiegłym roku 340 mln zł przychodów, a zysk operacyjny wyniósł 20 mln zł.

Przypomnijmy, Komfort początkowo myślał o samodzielnym wejściu na giełdę, jednak zmienił plany na rzecz inwestora.

— Zrezygnowaliśmy z wprowadzenia firmy na giełdę, ponieważ uznaliśmy, że optymalnym rozwiązaniem będzie sprzedaż sieci na rzecz Enterprise Investors — mówi Romuald Stachowiak, prezes spółki Komfort Market, dotychczasowego właściciela sieci sklepów Komfort.

EI poinformował także, że w tym roku ma wejść na giełdę Medycyna Rodzinna, sieć przychodni lekarskich należących do funduszu.

Enterprise Investors jest największą w naszej części Europy grupą funduszy private equity. Grupa posiada łącznie środki wysokości 1,6 mld EUR. Dotąd zainwestowała 0,9 mld EUR w 103 przedsiębiorstwa z różnych branż. Zakończono 87 inwestycji, z których przychody wyniosły 1,2 mld EUR.

W Polsce EI rozwinął sieci sklepów Stokrotka i Groszek, Apteki Polskie, W. Kruk i Deni Cler. Jako inwestor w LPP współuczestniczył we wprowadzaniu marki Reserved i Cropp. Fundusz ma 100 proc. sieci supermarketów NOMI (dom i ogród).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jarosław Królak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu