eSky leci w hotele

opublikowano: 30-10-2017, 22:00
aktualizacja: 30-10-2017, 23:34

Jedna z polskich perełek e-commerce zaczyna nową fazę ekspansji. Inwestuje miliony w rywalizację z Travelistem i Booking.com.

Hotele — oto nowa biznesowa pasja eSky’a, największego gracza typu OTA (internetowego biura podróży) w Polsce. Dotychczas spółka koncentrowała się na sprzedaży biletów lotniczych i to właśnie ta działalność pozwoliła jej w 2016 r. przebić poziom 1 mld zł całkowitej wartości transakcji dokonanych za pośrednictwem serwisów z grupy eSky. Średnioterminowe cele ustawione są jednak dużo wyżej, więc polski gracz kontynuuje geograficzną ofensywę, dokładając nowe produkty, na których już teraz krocie zarabiają w Polsce Booking.com czy Travelist.

eSky to dobrze naoliwiony, zarabiający biznes. Ambicje spółki znacznie jednak przekraczają miliard złotych sprzedaży. Stąd pomysły na nowe usługi, rynki i przejęcia, o których mówi Łukasz Neska, członek zarządu grupy.
Zobacz więcej

LOT PO WIĘCEJ:

eSky to dobrze naoliwiony, zarabiający biznes. Ambicje spółki znacznie jednak przekraczają miliard złotych sprzedaży. Stąd pomysły na nowe usługi, rynki i przejęcia, o których mówi Łukasz Neska, członek zarządu grupy. Marek Wiśniewski

— Po przebudowie infrastruktury informatycznej mamy łatwość powiększenia naszych serwisów o ponad 20 rynków na świecie. Inwestycje w rozwój nie zabijają naszej rentowności, w pierwszej połowie roku wypracowaliśmy 15 mln zł EBITDA wobec 14,5 mln zł w całym 2016 r. — mówi Łukasz Neska, wiceprezes grupy eSky i szef jej marketingu.

Generator szansy

Według szacunków „PB”, zsumowana wartość transakcji, w których pośredniczyć będzie w tym roku eSky, to ok. 1,3 mld zł. Wciąż 60 proc. tej kwoty stanowi sprzedaż na dwóch kluczowych rynkach — w Polsce i Brazylii, gdzie eSky jest numerem 2-3.

— Udział dwóch naszych największych rynków w całym torcie konsekwentnie maleje, pozostałe kraje rosną szybciej. W Rumunii zostaliśmy liderem dzięki naszym rozwiązaniom mobilnym oraz przejęciu znacznej części ruchu po jednym z czołowych graczy, który popadł w turbulencje — mówi Łukasz Neska. Ujawnia, że w Europie już 7 proc. puli sprzedażowej generują miejsca hotelowe. eSky korzysta z zewnętrznych dostawców (m.in. Expedii), koncentrując się nie na bezpośrednim pozyskiwaniu ofert, lecz na technologii.

— Mamy już niemal milion obiektów hotelowych i apartamentów w bazie. Cała umiejętność polega na połączeniu ich w kilka sekund z ofertami linii lotniczych w taki sposób, by wygenerować jak największą szansę, że klient kupi zestaw — tłumaczy Łukasz Neska, dodając, że eSky rozwija też sprzedaż w obszarach, gdzie marże są najwyższe, czyli w segmencie wynajmu samochodów i logistyki na linii lotnisko — miasto.

Graal w szrankach

— Wiele firm próbuje łączyć sprzedaż rezerwacji hotelowych i biletów lotniczych. To taki święty Graal, bo przecież większy koszyk to wyższa marża. W praktyce jednak jest to nie lada wyzwanie. Okazuje się, że użytkownicy wcale nie są skłonni przechodzić dość złożonego procesu zakupu dwóch produktów jednocześnie — twierdzi Michał Wrodarczyk, prezes Fru.pl, jednego z liderów OTA w regionie.

Tymczasem Tomasz Nowiński, jeden z twórców Travelista, zapowiedział niedawno,że przesuwa siły właśnie w stronę biletów lotniczych, stając w szranki z graczami w segmencie OTA. Klientów kusić ma najlepsza (czytaj: oferowana w najlepszych cenach) baza noclegowa Travelista. Nie są to obietnice bez finansowego pokrycia: dominujący w regionie Travelist poprzez spółkę matkę pozyskał właśnie (według szacunków rynkowych rywali) kolejne 15 mln USD na ekspansję nowych produktów. eSky nie zamierza zasypiać gruszek w popiele. Spółka sygnalizuje, że zaczyna prace nad przyszłoroczną rundą finansowania, liczoną w dziesiątkach milionów dolarów.

— Rynek jest dynamiczny, ale w Europie Środkowej to my chcemy być mocnym liderem. Nie wykluczamy akwizycji — mówi Łukasz Neska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karol Jedliński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / eSky leci w hotele