Euler Hermes schyli się po małe firmy

Lider sprzedaży polis finansowych w tym roku na celownik weźmie najmniejszych przedsiębiorców. Sprzeda im prostsze ubezpieczenia — także przez internet.

Ubezpieczenie kredytu kupieckiego nie jest zarezerwowane tylko dla największych przedsiębiorstw — twierdzi Euler Hermes. Największy dostawca polis finansowych na polskim rynku chce go zaoferować wszystkim polskim firmom. Dwa lat temu zintensyfikował sprzedaż ubezpieczeń obrotuw segmencie MSP. W tym roku planuje zejść jeszcze niżej: do najmniejszych przedsiębiorstw.

— Małe firmy będą zainteresowane ubezpieczeniem swojego obrotu, bo ponoszą duże ryzyko związane z płatnościami. Ich portfel nie jest zdywersyfikowany i często uzależniony od kilku innych firm. Brak płatności może dla nich skończyć się upadłością — przekonuje Rafał Hiszpański, prezes Euler Hermes. Na poparcie swojej tezy ma kilka argumentów. Przede wszystkim ubezpieczenie kredytu kupieckiego dla małych przedsiębiorstw nie jest kompletną nowością. Euler Hermes z powodzeniem sprzedaje je już we Francji, Wielkiej Brytanii czy też Belgii. Jeśli są na niego chętni w innych państwach europejskich, to znajdą się także nad Wisłą. Dodatkowo małe firmy zaczynają coraz większą uwagę przykładać do tego, z kim handlują i czy sami są wiarygodnymi partnerami dla innych przedsiębiorstw.

— Obserwujemy rosnącą liczbę małych firm, które z własnej inicjatywy przysyłają dane o sobie do naszej wywiadowni — mówi Rafał Hiszpański. Zdaje sobie sprawę z tego, że na początku trzeba będzie zbudować świadomość istnienia takiego produktu wśród małych firm. Dlatego nie oczekuje, że nowa polisa znacząco przełoży się na bieżące wyniki ubezpieczyciela. Jej wpływ będzie widoczny dopiero od 2015 r. Ubezpieczyciel zdaje sobie sprawę, że najmniejsi przedsiębiorcy nie potrzebują takiego samego produktu jak firmy, które mają po kilkaset milionów obrotu rocznie lub więcej. Dlatego przygotowuje dla nich uproszczone ubezpieczenie, które będzie można kupić bez przeprowadzania analiz sytuacji finansowej przedsiębiorstwa. Euler Hermes zamierza je sprzedawać również za pośrednictwem internetu.

Nie będzie to jednak jedyny kanał, w którym zaistnieje nowy produkt. Ubezpieczyciel liczy na sieć własną, brokerów, banki oraz swojego starszego brata — Allianz. Jak podkreśla Rafał Hiszpański, agent, który zajmuje się polisami detalicznymi, nie ma możliwości, by klientów zainteresować skomplikowanymi polisami finansowymi. Ubezpieczenie kredytu kupieckiego dla małych firm będzie na tyle proste, że agent będzie mógł go zaoferować obok pakietu komunikacyjnego czy polisy mieszkaniowej. Oprócz ubezpieczenia kredytu kupieckiego dla najmniejszych firm Euler Hermes zamierza w tym roku skoncentrować się na segmencie gwarancji ubezpieczeniowych. Kryzys w budowlance i upadłość wielu firm z tego segmentu dotknęły towarzystwo, dlatego w następnej perspektywie finansowej zamierza ono wnikliwiej przyglądać się kontraktom, których realizacje będzie ubezpieczać.

— Będziemy aktywnie uczestniczyć w procesie przygotowywania tych inwestycji i zwracać uwagę np. na to, czy wartość ofert składanych w przetargach nie jest zaniżana — mówi Rafał Hiszpański.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu