Europa odkrywa nieznane branży tereny

Mariusz Gawrychowski
opublikowano: 12-12-2011, 00:00

Ubezpieczyciel szuka nowych kanałów sprzedaży. Celuje w parabanki i firmy windykacyjne.

Banki to Europa, a Europa to banki — tak przyjęło się mówić na rynku ubezpieczeniowym. Jednak notowana na GPW spółka coraz śmielej wychodzi ze sprzedażą poza sektor bankowy. Już współpracuje z touroperatorami i multiagencjami. Następnym krokiem ma być ekspansja na tereny będące terra incognita dla branży ubezpieczeniowej. Jak wyjaśnia Krzysztof Mędrala, wiceprezes Europy, spółka chce sprzedawać polisy dla instytucji parabankowych, firm windykacyjnych czy księgowych.

— Wejście w życie rekomendacji T napędza rynek firm pożyczkowych. W tym segmencie pojawi się gigantyczna liczba pożyczek, wziętych przez klientów, którzy mają zdolność kredytową, ale nie mogą skorzystać z usług bankowych, bo nie pozwala im na to rekomendacja. Chcemy zaoferować im możliwość zakupu takich samych ubezpieczeń jak w przypadku kredytu bankowego — tłumaczy Krzysztof Mędrala.

Spółka ma już za sobą podpisanie pierwszych umów z firmami pożyczkowymi. Kolejne są negocjowane. Adam Chiliński, członek zarządu Providenta, uważa, że współpraca między firmami pożyczkowymi a ubezpieczycielami ma potencjał.

— Produkt ubezpieczeniowy musi być atrakcyjny i dostosowanydo potrzeb klientów. Decydując się na współpracę z Amplico przy ubezpieczeniu naszych pożyczek, patrzyliśmy na tę ofertę z pespektywy naszych klientów — mówi Adam Chiliński.

— Sprzedaż polis w tym segmencie ma olbrzymi potencjał wzrostowy i będzie szybko się rozwijać w przyszłym roku — podkreśla Krzysztof Mędrala.

Z tego samego powodu towarzystwo pracuje nad zacieśnieniem współpracy z pośrednikami i doradcami finansowymi. Ten sektor jest coraz bardziej zainteresowany sprzedażą nie tylko kredytów hipotecznych czy produktów inwestycyjnych, ale także zwykłych pożyczek. Dlatego jest to także miejsce, w którym mogą zaistnieć Europa z ubezpieczeniami dla produktów consumer finance. Kolejnym dziewiczym obszarem ma być sektor windykacyjny. Spółka dopiero jest na początku drogi, by przekonać go do sprzedaży polis, jednak perspektywy rozwoju tej działalności są obiecujące.

Krzysztof Mędrala tłumaczy, że w kolejnych latach do branży windykacyjnej będzie trafiać coraz więcej złych kredytów z banków. Jeśli będą one spłacane, należy je traktować jako pożyczki udzielone przez windykatorów na rzecz dłużników. Do nich także mogą być dołączane polisy.

— Wszystko zależy od ceny takiego ubezpieczenia dla osoby, która spłaca raty — ocenia ten pomysł Krzysztof Piwoński, prezes firmy windykacyjnej Presco.

Wejście w życie rekomendacji T napędza rynek firm pożyczkowych.

Krzysztof Mędrala

Zwraca uwagę, że idealna byłaby możliwość zakupu przez osobę windykowaną polisy, gwarantującej spłatę przez towarzystwo jej należności w momencie, kiedy ona przestanie to robić. Jednak takie ubezpieczenie byłoby drogie, wiec mało atrakcyjne dla klientów.

Europa rozmawia także z inną spółką z grupy Getin — Tax Care (świadczy usługi księgowe dla małych firm) na temat sprzedaży ubezpieczeń dla najmniejszych przedsiębiorców. Polisy dla sektora MSP to nowość w ofercie towarzystwa.

— Właściciel małej firmy najczęściej kontaktuje się z bankiem i księgową. Chcemy być obecni w obu tych miejscach — wyjaśnia Krzysztof Mędrala.

Nowym kanałem dystrybucji ubezpieczeń ma być współpraca z sieciami detalicznymi. Dzięki temu klienci kupujący bilet na samolot będą mogli dokupić do niego ubezpieczenie turystyczne Europy. Rozwój nowych kanałów sprzedaży nie oznacza, że towarzystwo rezygnuje ze współpracy z bankami. Nadal mają one generować zdecydowaną większość przypisu ubezpieczyciela.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Europa odkrywa nieznane branży tereny