Europa rzuciła się na małe SUV-y

ŁO
18-09-2014, 12:14

Klienci coraz chętniej kupują auta elektryczne, małe SUV-y i crossovery, a bohaterem pierwszego półrocza było renault captur.

Sprzedaż renault captur, małego auta typu crossover, zwiększyła się w pierwszym półroczu aż czterokrotnie i osiągnęła liczbę ponad 87 tys. sztuk, podaje portal Automotive News Europe, który powołuje się na dane firmy JATO. Francuski samochód wyprzedził japońskiego nissana juke na szczycie najszybciej rozwijającego się segmentu.  

Crossover marki Renault
Zobacz więcej

Crossover marki Renault

Renault

Sprzedaż małych SUV-ów i crossoverów podskoczyła w Europie o 89 proc. do ponad 390 tys. egzemplarzy, a to oznacza, że większy wzrost zanotowano tylko w przypadku samochodów elektrycznych. Europejczycy kupili o 91 proc. więcej elektrycznych aut, ale ciągle jest to stosunkowo niewielka liczba prawie 24 tys.  

Na popyt nie muszą narzekać firmy oferujące drogie auta klasy „premium coupe” i „upper premium”. Obie kategorie zanotowały wzrost sprzedaży po 34 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Europa rzuciła się na małe SUV-y