Europa szuka pożyczkowych sojuszników

opublikowano: 24-01-2019, 22:00

Ubezpieczyciel przekonał do siebie trzech pozabankowych graczy. Pracuje nad mobilnym butikiem ubezpieczeniowym.

Europa, ubezpieczyciel życiowy i majątkowy, zapowiedział w marcu zeszłego roku, że będzie sprzedawać polisy za pośrednictwem firm pożyczkowych i leasingowych. Magdalena Marciniak, dyrektor pionu rozwoju biznesu w Grupie Europa, mówiła wówczas, że do końca 2018 r. firma zamierza podpisać kilka kontraktów sprzedażowych. Do tej pory ubezpieczycielowi udało się operacyjnie wystartowaćz dwoma graczami — Agencją Leasingu i Finansów (ALiF), która udziela pożyczek małym i średnim firmom korzystając z kapitałów własnych i pieniędzy unijnych, oraz Medicashem, którego klientami są lekarze. Na ostatni guzik dopina kolejny kontrakt.

Magdalena Marciniak z Grupy Europa, wierzy, że firmy
pożyczkowe mogą być tak dobrym partnerem sprzedażowym dla firmy
ubezpieczeniowej jak kiedyś były banki.
Zobacz więcej

Szukanie pośredników:

Magdalena Marciniak z Grupy Europa, wierzy, że firmy pożyczkowe mogą być tak dobrym partnerem sprzedażowym dla firmy ubezpieczeniowej jak kiedyś były banki. Fot. Marek Wiśniewski

— Najpóźniej w marcu ogłosimy rozpoczęcie współpracy z kolejną firmą pożyczkową. Na razie nie mogę powiedzieć, o kogo chodzi, zdradzę jednak, że jest to duży gracz obsługujący konsumentów detalicznych bezpośrednio i przez internet — mówi Magdalena Marciniak.

Za pośrednictwem tej firmy pożyczkowej Europa będzie sprzedawać polisy typu stand alone, czyli niepowiązane z produktami finansowymi. Na początek w ofercie pojawią się home assistance, czyli pomoc fachowca na wypadek awarii, m.in. pralki, telewizora, czy lodówki i Screenity — ubezpieczenie na wypadek uszkodzenia ekranu smartfona, które można kupić przez aplikację mobilną. Od chwili wprowadzenia tego produktu na rynek, czyli od stycznia zeszłego roku, Europa szukała dużego partnera, za pośrednictwem którego będzie mogła dotrzeć do masowego klienta. Dotychczas aplikację pobrano 10 tys. razy.

Najpóźniej do końca tego roku Grupa Europa wypuści na rynek kolejną ubezpieczeniową aplikację mobilną służącą do sprzedaży ubezpieczeń majątkowych. Na początek zaoferuje ochronę ruchomości, np. rowerów. Z czasem ubezpieczeniowy asortyment mobilnego butiku Europy będzie rósł. Ubezpieczyciel jest na etapie prac koncepcyjnych. Z podobnym pomysłem na polskim rynku zadebiutował operator komórkowy Play. Pośredniczy on w sprzedaży spersonalizowanych polis — np. na pokrycie kosztów leczenia po ugryzieniu kleszcza czy wartości skradzionej torebki. Aplikacja Play Ubezpieczenia trafiła na rynek w grudniu 2017 r.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu