Rekrutacja zewnętrzna została poprzedzona wewnętrzną, cieszącą się dużym zainteresowaniem wśród obecnych pilotów Lufthansy. "Część wewnętrznych zgłoszeń na stanowiska pierwszych oficerów zaspokoiła potrzeby na pierwszy rok działalności linii, a zapotrzebowanie na dodatkowe załogi nadal jest duże" - wyjaśnia linia w komunikacie prasowym.

Aktualne oferty pracy, obejmujące prócz kapitanów także drugich pilotów (tzw. F/O) dla Airbusów A320, znajdują się na stronie przewoźnika . Wśród wymagań znajdujemy m.in. biegłą znajomość niemieckiego i angielskiego, wylatane 1000 ha, negatywne testy narkotykowe i medyczne klasy I.
Rekrutacja ma związek ze zmianami we flocie Eurowings oraz operacją konsolidacji wszystkich tanich połączeń, także tych należących dotąd do Germanwings pod jedną marką nowej Eurowings. W październiku 2015 Eurowings ma przejąć 55 tras od Germanwings, kolejne zaś mają być przejęte w kwietniu 2016. Od stycznia 2015 przewoźnik rozpoczął latanie nowymi samolotami od Airbusa, które zastąpiły dotąd tam użytkowane Bombardiery CRJ900.
"Nowe Eurowings będą walczyć dynamicznym rozwojem o pozycje trzeciego co do wielkości przewoźnika niskokosztowego w Europie" - czytamy w komunikacie prasowym.