Euvic, grupa spółek technologicznych, kupuje spółkę za spółkę. Tylko w ubiegłym roku przejęła Edge One Solutions, Aden i ClickAd, a niedawno objęła 20 proc. udziałów w FFW Communication za 1 mln zł.
- Nasza umowa inwestycyjna przewiduje, że docelowo staniemy się większościowym udziałowcem. Nastąpi to w wyniku kolejnego dokapitalizowania lub połączenia ze spółką z grupy - tłumaczy Wojciech Wolny, szef Euvica.
Nowe obszary
FFW Communication to założona w 2011 r. przez Krzysztofa Małeckiego agencja digital. Zatrudnia ponad 30 osób. Specjalizuje się w produkcji treści na strony www, treści zoptymalizowanych pod silnik wyszukiwarki (SEO), blogów i kampanii generujących tzw. leady dla B2B. Wśród klientów ma m.in. ING, Dacathlon, HP, KFC, mBank, Ciech i Asseco. Ubiegły rok zamknęła z około 6 mln zł przychodów.
Euvic chce się rozwijać w nowych obszarach. Jednym z nich jest komunikacja i sprzedaż online.
- Tę akwizycję traktujemy trochę eksperymentalnie, ale widzimy wiele potencjalnych synergii. Dzięki współpracy w ramach grupy FFW Communication i ClickAd będą mogły zaoferować naszym klientom dodatkowe usługi w zakresie digital marketingu. Ten obszar powinien zyskiwać na znaczeniu i uzupełniać ofertę naszej grupy – mówi Wojciech Wolny.
Istniejącą od ponad dwóch dekad grupę ClickAd Euvic przejął po koniec ubiegłego roku. W jej skład wchodzą spółki ClickAd Interactive, All4affiliate i 360 E-com. Dwie pierwsze oferują usługi marketingowe, a trzecia dostarcza autorskie narzędzia technologiczne sklepom internetowym.
– Doświadczenia ostatnich pandemicznych miesięcy przyspieszyły rozwój segmentu digital. Zauważamy zmiany społeczne i w sferze nawyków konsumenckich. Dzięki stworzeniu filaru marketingowego możemy nie tylko dostarczać klientom rozwiązania technologiczne, ale także pomagać im je wdrażać, komunikować, generować na nie popyt i dystrybuować wśród odbiorców końcowych – wyjaśnia szef Euvica.
Skorzysta też FWW Communication.
- Celem jest zbudowanie grupy reklamowej, a już teraz nasz potencjał połączony z możliwościami ClickAd daje zupełnie inną skalę i możliwości oferowania usług. Wierzę, że wspólnie będziemy mogli zaproponować klientom unikatową i kompletną gamę rozwiązań wspierających cyfrowy rozwój biznesu – mówi Krzysztof Małecki, założyciel i partner zarządzający FFW Communication.

To nie koniec
Zakup agencji nie zaspokoił jednak apetytu Euvica.
- Prowadzimy zaawansowane rozmowy w sprawie znacznie większego przejęcia na polskim rynku. Jego szacunkowa wartość to kilkadziesiąt milionów złotych. Chodzi o firmę z branży e-commerce i konsultingu. W ciągu kilku tygodniu poinformujemy o szczegółach – mówi Wojciech Wolny.
Firma zapowiada też inwestycje w dwie spółki z NewConnect. Już wcześniej była aktywna na „małej giełdzie“ - w grudniu ujawniła się z pakietem blisko 12 proc. akcji eo Networks.
Euvic działa na polskim rynku od 2005 r. Należące do grupy spółki zatrudniają ponad 3 tys. inżynierów i specjalistów w przeszło 20 biurach na całym świecie, a w 2020 r. wypracowały ponad 500 mln zł przychodów i prawie 50 mln zł skonsolidowanego zysku netto. Grupa ma plan wejścia na główny parkiet GPW.
- Chcemy pojawić się tam w ciągu dwóch, trzech lat i być postrzegani jako firma technologiczna z ponad 1 mld zł przychodów – deklaruje szef Euvica.