- Tak! No cóż, oczywiście nad tym pracujemy - powiedział Ficus Kirkpatrick, który w Facebooku odpowiedzialny jest za rzeczywistość rozszerzoną (AR).

Menedżer odpowiedział w taki sposób na pytanie dziennikarza dotyczące tego, czy Facebook tworzy okulary AR. Pytanie zadano podczas konferencji organizowanej w Los Angeles przez portal technologiczny TechCrunch. Kirkpatrick potwierdził, że koncern robi postępy w tej kwestii.
Okulary rzeczywistości rozszerzonej mogłyby być przełomowym produktem dla Facebooka, choć wyścig na rynku takich urządzeń jest zacięty. Biorą w nim udział m.in. start-upy Magic Leap i Thalmic Labs, a także tacy giganci, jak Microsoft, Google, czy Apple, który przejął dwie firmy specjalizujące się w tej technologii.
Rzeczywistość rozszerzona łączy prawdziwy świat z generowanym komputerowo. Użytkownik może więc obserwować otoczenie widząc jednocześnie obrazy nałożone przez komputer.
Pod koniec września największy portal społecznościowy na świecie zaprezentował bezprzewodowy samodzielny zestaw rzeczywistości wirtualnej (VR) o nazwie Oculus Quest.
Kilka dni temu Brendan Iribe, jeden z czterech założycieli firmy Oculus przejętej w 2004 r. przez Facebooka, ogłosił, że żegna się z koncernem.