Badania pokazują, że amerykańska społecznościówka wzmacnia swój wizerunek w Polsce kosztem lokalnego rywala.
Wróble od niedawna ćwierkają, że najnowszy Megapanel pokaże, że największa społecznościówka w Polsce to nie, jak przez lata, Nasza-Klasa a Facebook. Jakby tego było mało, najnowsze badania pokazują, że Facebook szybko wypiera Naszą-Klasę także z umysłów internautów. Znajomość spontaniczna serwisu obsunęła się z 36 proc. do 26 proc. podczas gdy znajomość amerykańskiego rywala wzrosła z 9 proc. do 21 proc. Z top 10 rankingów NetTrack wyleciały przy tym Zumi (marka Onetu) i O2. Pojawiły się Gadu-Gadu i YouTube.
— W stosunku do całego 2010 r. duży wzrost odwiedzania zarejestrował Facebook, z 18,3 proc. w 2010 do 34,1 proc. w pierwszym półroczu 2011 — przyznaje Kuba Antoszewski z MillwardBrown SMG/KRC autora badania NetTrack.
W tym samym czasie in minus wyróżniła się Nasza-Klasa, która zmieniła brand i domenę na nk.pl. Polska społecznościówka straciła w oczach internautów najwięcej z czołówki. 49 proc. internautów zadeklarowało, że odwiedza nk.pl, rok wcześniej było to o 55 proc.
— Z badań wynika, że od 2010 r. o niemal 3 pkt proc. do 55,1 proc. wzrósł odsetek Polaków korzystających z internetu — podkreśla też Kuba Antoszewski.
Najwięcej internautów, bo niemal 40 proc., jest w wieku 25-39 lat. Jedynie co dwudziesty Polak w sieci ma więcej niż 60 lat. 95 procent z nas przyznaje się do korzystania z internetu w domu, 23 proc. także w pracy. Niemal co trzeci Polak on line buszuje po sieci rzadziej niż codziennie.