Ferro rozkręca się

ANP
opublikowano: 14-05-2010, 00:00

Spółka stawia na eksport i pnie się w górę na rynku baterii. Prześcignęła już Deante. W planach akwizycja.

Spółka stawia na eksport i pnie się w górę na rynku baterii. Prześcignęła już Deante. W planach akwizycja.

Ferro, producent armatury sanitarnej, spodziewa się zwiększenia sprzedaży zagranicznej w tym roku do minimum 15 proc., wobec 12,5 proc. na koniec 2009 r.

— Dywersyfikujemy rynki zagraniczne i wchodzimy na nowe rynki zachodnioeuropejskie. Rośnie nam sprzedaż eksportowa, zwłaszcza we Francji. W 2009 r. przychody eksportowe wyniosły 8 proc., a w I kwartale 2010 r. sięgnęły 17 proc. — mówi Aneta Raczek, prezes Ferro.

Produkty Ferro trafią głównie na rynki rumuński i ukraiński. Niewykluczone, że spółka mocniej zaistnieje na jednym z zagranicznych rynków dzięki akwizycji.

— Aby zintensyfikować obecność na rynkach eksportowych, myślimy o przejęciu firmy dystrybucyjnej za granicą. Jednak na pewno nie stanie się to w tym roku — dodaje Aneta Raczek.

Tymczasem Ferro umocniło pozycję na krajowym rynku baterii. Z trzeciego miejsca w 2008 r. z udziałem 13,13 proc. wskoczyła w 2009 r. na drugie z 17,39-procentowym udziałem w rynku. Według danych firmy BRG Consult, na koniec 2009 r. liderem z 37,33 proc. udziałów była giełdowa Armatura Kraków, a na trzecim miejscu uplasowało się Deante (15,19 proc.).

— W długim terminie liczymy na zdobycie pozycji lidera w kraju — dodała prezes Ferro.

W I kwartale 2010 r. grupa miała 33,7 mln zł przychodów (wobec 34,44 mln zł r/r) i 2,52 mln zł zysku netto (wobec 0,92 mln zł).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy