Firmom nie zależy

DI, Agencja Marketingu Zintegrowanego Grupa Adweb
opublikowano: 2010-11-23 15:17

Firmom wydaje się nie zależeć na sprawnej komunikacji z potencjalnymi pracownikami – wynika z badania kondycji zakładki kariera na stronach największych pracodawców w Polsce, przeprowadzonego przez Agencję Marketingu Zintegrowanego Grupa Adweb.

Według The Employer Web Benchmark 2010 zakładkę kariera na stronie potencjalnego pracodawcy odwiedza 8 na 10 kandydatów do pracy. Dobrze skonstruowana strona kariery buduje pozytywny wizerunek pracodawcy wśród kandydatów i sprawia, że koszty rekrutacji ulegają zmniejszeniu.  Niestety pracodawcy w Polsce zdają się nie dostrzegać zalet jakie daje dobrej jakości strona kariery.

Czego potencjalny pracownik może dowiedzieć się z zakładki kariera w Polsce? Grupa Adweb oceniając 50 firm o najwyższym wskaźniku zatrudnienia w kraju,  pod kątem kondycji strony poświeconej karierze wskazuje na dwie kwestie: prowadzone przez firmę rekrutacje (przy czym w 63% przypadków nie wiadomo, czy ogłoszenie umieszczone na stronie jest aktualne) oraz wybiórcze informacje o wartościach, jakimi kieruje się firma i benefitach jakie otrzymują pracownicy firmy (informacje w tym zakresie uwzględniło 33% badanych firm). Kandydat rzadko kiedy ma jednak szanse dowiedzieć się tego, jak wyglądają możliwości rozwoju zawodowego i finansowego w firmie (takie dane znaleźć można na ok. 10% stron WWW).

Sam proces rekrutacji też bywa enigmą dla kandydatów (tylko 28 % firm informuje o przebiegu procesu rekrutacyjnego), automatycznego sprawdzenia statusu przesłanej aplikacji nie oferuje żadna firma - nawet te, które posiadają formularze rekrutacyjne (jest ich 15%). Nowoczesne kanały komunikacji, w których gustują młodzi pracownicy, dla największych firm nie istnieją – blog firmowy, Facebook, mikroblogi – te narzędzia w budowaniu wizerunku pracodawcy nie są wykorzystywane.

Informacje, które polski pracownik może uzyskać ze stron kariery polskich pracodawców są dość skąpe. Czy to się zmieni w przyszłości zależy w głównej mierze od tego, czy działy HR dużych firm będą otwarte na prowadzenie działań z pogranicza PR i dostrzegą konieczność budowania pozytywnego wizerunku firmy u przyszłych pracowników. Narzędzi jest mnóstwo trzeba tylko zacząć z nich korzystać  - ku zadowoleniu kandydatów do pracy.

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym raportem uwzględniającym metodologię badań.