Firmowe blogi - w szrankach

Tomasz Lipiński
opublikowano: 19-11-2008, 00:00

Jeśli już — to tylko dobrze. Jak i po co decydować się na blog firmowy? Oto autorski przepis zwycięzcy tegorocznego konkursu Blog Firmowy Roku (w kategorii: blog dojrzały).

Jeśli już — to tylko dobrze. Jak i po co decydować się na blog firmowy? Oto autorski przepis zwycięzcy tegorocznego konkursu Blog Firmowy Roku (w kategorii: blog dojrzały).

MForum działa na naszych stronach nieprzerwanie od kwietnia 2001 r. Blog mBanku uruchomiliśmy w siódme urodziny naszego banku. Zyskał uznanie: miesięcznie średnia liczba wizyt przekracza 180 tys. To pierwsze tego typu narzędzie w Polsce, prowadzone oficjalnie na internetowych stronach bankowych — wcześniej można było spotkać jedynie blogi analityków czy menedżerów związanych z poszczególnymi instytucjami finansowymi. Przypisaliśmy mu rolę edukacyjną, informacyjną, ale także wizerunkową.

Stworzyliśmy miejsce, gdzie wypowiadają się eksperci, promujący mBank jako lidera i innowatora na rynku. Blog ma również na celu wyróżnić bank, propagować, umacniać relacje ze społecznością: chcemy w prosty, konkretny i przejrzysty sposób wprowadzać w świat bankowości. Idzie nie tylko o zainteresowanie czytelnika — klienta lub potencjalnego klienta, ale także wciągnięcie w taki dialog pracowników.

Blog mBanku podzieliliśmy na 16 kategorii. Pojawiają się w nich m.in. informacje z życia naszej firmy, eksperckie teksty o produktach bankowych, tendencjach i aktualnych wydarzeniach. Obecnie blog mBanku pisze ponad 40 pracowników — osoby, które na co dzień opracowują ofertę i procesy, o których właśnie się wypowiadają. W przygotowywanie artykułów angażują się także mRadni — grupa klientów tworzących radę kliencką mBanku.

Inspiracji często dostarczają sami użytkownicy — pisząc e-maile, dyskutując na forum czy kontaktując się z mLinią wskazują, jaki temat chcieliby zgłębić. Tak właśnie powstał m.in. cykl tekstow o kartach kredytowych, w których krok po kroku wyjaśniamy, jak korzystać z tego instrumentu płatniczego.

Rozważamy dziś włączenie do grona autorów, prócz naszych pracowników i członków mRady, także klientów, którzy w tej chwili mogą komentować ukazujące się teksty. Jest oczywiste, że przyczyni się to dodatkowo do wzrostu popularności tego narzędzia.

Tomasz Lipiński

kieruje Wydziałem Marketingu Internetowego

i E-commerce mBanku

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tomasz Lipiński

Polecane