Tzw. gospodarka cyrkularna, odpowiedzialne gospodarowanie odpadami, projektowanie dla recyklingu — to hasła, które pojawią się w raportach i strategiach coraz większej liczby firm.
— W realizowanych przez przedsiębiorstwa działaniach społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) dużą wagę przywiązuje się do ochrony środowiska, a jednym z jej elementów jest właśnie odpowiedzialne gospodarowanie odpadami — mówi Aleksandra Surdykowska, kierownik ds. marketingu i PR w Stena Recycling.
Raport KPMG w Polsce i Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) pt. „Społeczna odpowiedzialność biznesu: fakty a opinie” z 2014 r. pokazuje, że kadra kierownicza i pracownicy niższego szczebla
Recykling
(przede wszystkim odpowiedzialni za CSR, marketing i komunikację) ze średnich i dużych przedsiębiorstw jako najważniejsze wyzwanie dla firmy wskazują ochronę środowiska (50 proc.). Dotyczy to zarówno przedsiębiorstw przemysłowych (56 proc.), jak i firm usługowych (38 proc.), których negatywny wpływ na środowisko jest mniejszy. Działania CSR prowadzi 46 proc. badanych, kolejne 15 proc. rozważa ich rozpoczęcie. Najwięcej przedsiębiorstw podejmuje działania na rzecz społeczności lokalnej (89 proc.) i środowiska (85 proc.). Jako największe wyzwanie, w które powinny się angażować firmy, aż 99 proc. badanych wskazało recykling i odpowiednie gospodarowanie odpadami. Na dalszych miejscach znalazły się: ochrona środowiska naturalnego (97 proc.) i rozwój społeczności lokalnych (92 proc.).