Firmy chętniej korzystają z komunikatorów

Krzysztof Szalwa
05-04-2006, 00:00

Komunikatory internetowe służą już nie tylko do wieczornych pogawędek, ale coraz częściej znajdują zastosowanie w przedsiębiorstwach — zarówno do kontaktów wewnętrznych, jak i zewnętrznych.

Jeszcze 5-6 lat temu komunikatory były traktowane przez przedsiębiorców po macoszemu, jako ciekawostka, głównie używana przez młodych internautów. Dzisiaj numer komunikatora pojawia się na wizytówkach oraz korporacyjnych stronach internetowych. Numer komunikatora w zależności od potrzeb pełni więc zarówno rozrywkową, jak i użyteczną rolę, przydatną w prowadzeniu firmy i oszczędności kosztów... i jest na równi traktowany z numerem telefonu i adresem e-mail. O rosnącej popularności komunikatorów w biznesie świadczy kilka podstawowych zalet: oszczędność kosztów, szybka i prosta komunikacja — nie tylko tekstowa, ale również głosowa i wideo. Gdzie jest internet, tam pojawia się bardzo często komunikator, a gdzie pojawia się komunikator, tam pojawia się ułatwiony kontakt. Z załogą i z kontrahentami.

Dzisiaj negocjowanie ceny przez komunikator czy zapytanie o dostępność towaru to coraz częściej spotykana forma rozmów handlowych. Na setkach stron podawany jest status dostępności w komunikatorze pracownika np. działu sprzedaży lub marketingu. Dzięki temu możemy w każdej chwili nawiązać z nim rozmowę, wiedząc, że jest obecny przy komputerze. Wraz z wykorzystywaniem komunikatorów w firmach rośnie popularność telefonii internetowej, dostępnej z poziomu komunikatora. W ramach opłaty za stałe łącze internetowe w firmie mamy więc możliwość wykorzystania go maksymalnie — nie tylko do przeglądania stron, zarządzania pocztą elektroniczną, ale także dzięki niemu możemy obniżyć nasze rachunki telefoniczne.

Telefonia internetowa wykorzystująca technologię Voice over IP przebojem wkracza do biznesu. Tak jak kiedyś sam internet. Obserwując ewolucję komunikatorów, można śmiało stwierdzić, że rozpoczął się okres udostępniania firmom jednego narzędzia, które potrafi coraz więcej. I to nie tylko w zakresie zarządzania, ale i marketingu. Dość powszechny staje się zwyczaj ustawiania statusów opisowych na firmowych numerach komunikatora — to coraz częściej dostrzegany kanał komunikacji z klientami. Na bieżąco możemy obserwować np. zmiany w ofercie i promocje. Najlepszym wskaźnikiem popytu na taką formę komunikacji są przedsiębiorcy, którzy sami zgłaszają się do nas z pytaniami o przygotowanie tzw. wersji biznesowej.

Krzysztof Szalwa, prezes Gadu-Gadu

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Krzysztof Szalwa

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / Firmy chętniej korzystają z komunikatorów