Firmy dopasowują strony www do smartfonów

20-09-2018, 22:00

Przedsiębiorcy chcą nawiązywać relacje z klientami i często zamawiają u programistów stworzenie formularza kontaktowego.

Firmowa strona internetowa powinna mieć wersję na urządzenia mobilne, pozwalać właścicielowi na edytowanie treści i zawierać formularz kontaktowy — wynika z analizy serwisu Oferteo.pl. W tym roku 71 proc. zapytań dotyczyło właśnie tego rodzaju opcji. Tegoroczne wyniki świadczą o wyraźnym odwróceniu dotychczasowego trendu — widać większe zapotrzebowanie przedsiębiorców na przebudowę już istniejących stron www. W 2017 r. najczęściej zlecano wykonanie nowych, a modyfikacjami było zainteresowanych jedynie 9 proc. firm.

— Wyniki badania mogą świadczyć o tym, że przedsiębiorcy są raczej zadowoleni z dotychczasowych stron internetowych, a potrzebna była im najczęściej nowa funkcjonalność, często związana z dostosowaniem wyglądu strony do urządzeń mobilnych. Dobrze, że pamiętają o użytkownikach tabletów i smartfonów, zwłaszcza w epoce szybkiego wzrostu ruchu mobilnego w internecie — komentuje Karol Grygiel z zarządu Oferteo.pl.

Wśród funkcjonalności, jakie miałaby nowa lub przebudowana strona www, najczęściej wskazywano edytowanie zawartości przez właściciela (78 proc. zapytań), formularz kontaktowy (70 proc.), wersję strony na urządzenia mobilne (65 proc.) oraz responsywność, czyli dopasowanie strony do rozmiaru okna (44 proc.).

83 proc. użytkowników Oferteo.pl potrzebowało szybkiego wykonania strony. Co czwarty oczekiwał realizacji zlecenia w ciągu miesiąca, a 57 proc. chciało mieć gotową stronę tak szybko, jak jest to możliwe. Tylko 14 proc. badanych było gotowych zaczekać na realizację usługi trzy miesiące lub dłużej.

— Nic dziwnego, że zleceniodawcom zależy na czasie. Firmowa strona www to nie tylko wizytówka przedsiębiorstwa, ale i jedno z kluczowych narzędzi nawiązywania relacji z klientem. Widać to również w najczęściej zamawianych funkcjonalnościach — podkreśla Karol Grygiel.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Firmy dopasowują strony www do smartfonów