Firmy przenoszą się do chmury

opublikowano: 03-03-2021, 12:51

Wartość rynku chmury obliczeniowej w Polsce zbliży się w tym roku do 2,5 mld zł, wynika z prognoz PMR.

Wprowadzenie pandemicznych ograniczeń zmusiło przedsiębiorstwa do przejścia na pracę zdalną. Wpłynęło to na przyspieszenie procesu ich transformacji do chmury obliczeniowej (przechowywanie danych na serwerach poza lokalną siecią). W 2020 r. wartość rynku urosła w tempie przekraczającym 30 proc. r/r. PMR prognozuje, że w 2021 r. wzrost może jeszcze przyspieszyć, a wartość rynku zbliży się do 2,5 mld zł. Co trzecia firma, która wzięła udział w badaniu PMR, przeprowadzonym na zlecenie Dassault Systèmes i nie korzysta jeszcze z rozwiązań chmurowych, deklaruje konkretne plany migracji całości lub części oprogramowania do chmury w ciągu najbliższych 2-3 lat.

Zdaniem przedsiębiorstw główne zalety korzystania z chmury to: umożliwienie pracy zdalnej (64 proc. respondentów), optymalizacja kosztów (47 proc.) oraz zmniejszenie zapotrzebowania na wyspecjalizowany personel IT (45 proc.) Z kolei jako największą trudność w migracji do chmury wskazują budowanie własnej infrastruktury IT. Jednocześnie skarżą się na niski stopień nasycenia branży rozwiązaniami chmurowymi. Zdaniem respondentów prezentacja atrakcyjnych cenowo ofert, zestawienie kosztów oraz organizowanie szkoleń dla decydentów w zakresie inwestycji w nowe rozwiązania skutkowałoby zwiększeniem zainteresowania rozwiązaniami w chmurze obliczeniowej. Wyniki badania wskazują także, że aspekt finansowy ma kluczowe znaczenie w podejmowaniu decyzji o migracji.

54 proc.

Tyle firm nie korzysta jeszcze z rozwiązań chmurowych…,

33 proc.,

...a tyle z nich planuje migrację w ciągu najbliższych 2-3 lat.

Newsletter ICT
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
×
Newsletter ICT
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Grzegorz Suteniec
Nowości z firm IT z naciskiem na spółki giełdowe: przetargi, informacje z rynku, newsy kadrowe i inne.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane