Ford Focus zwyciężył miażdżącą przewagą głosów
W polskiej edycji konkursu „Auto nr 1” na motoryzacyjny piedestał wyniesiono Forda Focus. Głosowało nań 23 649 osób, czyli ponad 35 proc. uczestników plebiscytu. Polski faworyt wygrał także w Wielkiej Brytanii, Czechach, Chorwacji i Holandii.
Audi TT, które w Polsce zajęło dopiero piąte miejsce, wygrało w Szwajcarii, Francji, Austrii i Niemczech, a w czterech krajach ulokowało się na drugiej pozycji. Ostateczna walka w europejskim plebiscycie może rozegrać się między nim a Fordem Focusem.
— Rozrzut wyników w 12 krajach uczestniczących w plebiscycie zorganizowanym pod auspicjami czasopism z rodziny „Auto Bild” (w Polsce „Auto Świat”) był w tym roku bardzo duży. Nie sposób prognozować, które auto ostatecznie zwycięży — mówi Bogusław Cieślar z Fiat Auto Poland.
Zwycięzcę poznamy w marcu w czasie genewskiego salonu motoryzacyjnego. Może się powtórzyć przypadek sprzed trzech lat, gdy tytuł Auta nr 1 w Europie uzyskało BMW 5, które zwyciężyło tylko w Turcji, podobnie jak w tym roku Mercedes klasy S.
— Ford Focus ma duże szanse. O jego dotychczasowych sukcesach zdecydował niebanalny styl, właściwie przeprowadzona kampania reklamowa, dobry moment wprowadzenia na rynek i uzyskany wcześniej tytuł Auta Roku — podkreśla Józef Szewczyk, redaktor naczelny „Auto Świat”, reprezentujący Polskę w europejskim jury.
Plebiscyt czytelniczy to tylko pierwszy etap rywalizacji. W ramach prac międzynarodowego jury, w którego skład wchodzą m.in. kierowcy Formuły I, rzetelnej ocenie podlegają użytkowe i estetyczne walory aut. Nagroda uzyskana w tak ostrej rywalizacji ma dla ich producentówt prestiżowe znaczenie. To jednak nie wszystko.
— Niezwykle ważną sprawą jest umiejętne przełożenie zwycięstwa w konkursie na sukces rynkowy. To zależy przede wszystkim od specjalistów z dziedziny marketingu, PR i samych handlowców — konkluduje Bogusław Cieślar.
BĘDZIE COMBI: Pierwsze zamówienia dostaliśmy od bardzo znanych osób. W tym roku zamierzamy sprzedać 10 tys. sztuk, biorąc pod uwagę także wersję combi i czterodrzwiową, które ukażą się w marcu — deklaruje Ryszard Hada, launch manager Forda Focus.
PASJONACI: Gdy spotyka się takich dwóch pasjonatów motoryzacji, jak Marek Barański, prezes Automobilklubu Polski a zarazem szef Autorexu, i Józef Szewczyk, redaktor naczelny „Auto Świata”, to nawet na bankiecie rozprawiają tylko o autach.
DLA MŁODYCH: To nie jest zły samochód, ale mnie osobiście nie odpowiada jego wnętrze. To auto dla młodych, a ja jestem jednak z innego pokolenia — zwierza się Wolfgang Ulrich, szef Grey Polska.
DO KOLEKCJI: Wiesław Podkański, prezes Axel Springer Polska (po prawej), wręczył uroczyście statuetkę z jedynką i napisem „Auto Świat” Nickowi Palmerowi, dyrektorowi generalnemu Ford Dystribution w Polsce.
KOSZTOWNY PRZYWILEJ: Zgodnie z dobrą tradycją konkursu, lider z poprzedniego roku funduje pierwszą nagrodę dla uczestnika czytelniczego plebiscytu. Tym razem jeden z czytelników „Auto Świata” będzie mógł zasiąść za kierownicą Alfa Romeo 156 — zapewnia Bogusław Cieślar z Fiata Auto Poland.
Renata Zawadzka
fot. Tomasz Zieliński