
Wicelider wśród amerykańskich producentów samochodów, była obecny w Indiach od 25 lat. W tym czasie jednak zdołał osiągnąć mniej niż 2 proc. udział w tamtejszym rynku. W ciągu ostatnich 10 lat straty operacyjne Forda na indyjskim rynku sięgnęły 2 mld USD, a popyt na nowe pojazdy okazał się niesatysfakcjonujący.
Ford nie wytrzymał konkurencji ze strony azjatyckich producentów. Rynek samochodowy w Indiach jest zdominowany przez tanie, głównie małe samochody produkowane przez japońską firmę Suzuki Motor. Marka Maruti Suzuki odpowiada za siedem z dziesięciu najlepiej sprzedających się samochodów, a pozostałe trzy zajmuje południowokoreański Hyundai Motor.
Ford India zakończy działalność swojej fabryki w Sanand w zachodnim stanie Gujarat do czwartego kwartału 2021 r., a do 2022 r. produkcję pojazdów i silników w południowoindyjskiej fabryce w Chennai.
Tamtejsze zakłady Forda są w stanie wyprodukować około 440 tys. pojazdów rocznie, jednak jak szacuje firma Global Data, koncern wykorzystuje tylko około 25 proc. tego potencjału.
Indie miały się stać do 2020 r. trzecim pod względem wielkości rynkiem motoryzacyjnym na świecie po chińskim i północnoamerykańskim z roczną sprzedażą na poziomie 5 mln pojazdów. Tymczasem sprzedaż spadła do „zaledwie” 3 mln i kraj nadal jest wyprzedzany przez Europę i Japonię.