Ford wraca do Formuły 1

Oskar NawalanyOskar Nawalany
opublikowano: 2023-02-03 22:36

Po ponad dwóch dekadach Ford wraca do Formuły 1. Legendarny amerykański producent samochodów i Red Bull Powertrains nawiązują długoterminowe strategiczne partnerstwo techniczne, którego celem jest opracowanie hybrydowej jednostki napędowej nowej generacji, przeznaczonej do zastosowania w bolidach Formuły 1 od sezonu 2026.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja
Siedziba koncernu Ford Motor w Dearborn, Michigan, USA
Siedziba koncernu Ford Motor w Dearborn, Michigan, USA
fot. Bloomberg

Red Bull Ford Powertrains, będzie od 2026 do co najmniej 2030 roku dostarczał jednostki napędowe dla zespołów Oracle Red Bull Racing i Scuderia AlphaTauri.

„To początek nowego, emocjonującego rozdziału w historii startów Forda w sportach motorowych, sięgającej czasów wyścigu wygranego przez mojego pradziadka, co kiedyś przyczyniło się do powstania naszej firmy” – powiedział Bill Ford, prezes zarządu. „Ford wraca na szczyty wyścigowej rywalizacji u boku mistrzów świata, Oracle Red Bull Racing, wnosząc na jedną z najbardziej eksponowanych scen sportowych długą tradycję innowacji, zrównoważony rozwój i napędy elektryczne Forda”.

Począwszy od 2023 roku, Ford i Red Bull Powertrains będą pracować nad rozwojem zespołu napędowego, zgodnego z nowymi przepisami technicznymi, obejmującego silnik elektryczny o mocy 350 kW i nowy silnik spalinowy, zdolny do zasilania w pełni zrównoważonymi paliwami. Układ napędowy ma być gotowy do wykorzystania w sezonie 2026.

Powrót Forda do Formuły 1 u boku Red Bull Racing podkreśla kierunek, w którym zmierzamy jako firma – to coraz bardziej zelektryfikowane, programowalne, nowoczesne modele i związane z tym doświadczenia użytkowników – powiedział Jim Farley, prezes i dyrektor generalny, Ford Motor Company. „F1 będzie wyjątkowo skuteczną od strony ekonomicznej platformą wprowadzania innowacji, dzielenia się nowymi ideami i technologiami oraz zaangażowania dziesiątków milionów nowych klientów” – dodał Farley.