Francuzi tkają sieć

Marcin Bołtryk
24-03-2005, 00:00

GeoPost, spółka córka poczty francuskiej, planuje inwestycje poza Europą. Firma przygląda się rynkom Azji, Ameryki Południowej i Afryki.

Holding GeoPost, właściciel takich marek, jak: DPD, Chronopost, Parceline i Masterlink Express, ogłosił plany rozwoju grupy na najbliższe lata.

Już niebawem

Ekspansja działalności poza Europę rozpocznie się w 2005 r. Najważniejszymi jej celami będą Pekin, Tokio, Dubaj, Sčo Paulo i Johannesburg.

— W krajach dla nas najważniejszych zawrzemy sojusze z silnymi lokalnymi operatorami, w innych będziemy działać za pośrednictwem agentów. W styczniu 2005 r. otworzyliśmy przedstawicielstwo w Chinach, a na rok 2006 planujemy rozszerzenie obecności na tym rynku. W innych krajach, takich jak Republika Południowej Afryki, również poczyniliśmy spore postępy w negocjacjach — mówi Claude Béglé, dyrektor generalny GeoPost International Management & Development i DPD.

Dobry rok

2004 i początek 2005 roku to dla GeoPost kontynuacja polityki przejęć. Fuzje, które stały się udziałem GeoPost w ostatnich miesiącach, miały na celu przede wszystkim likwidację luk na europejskiej mapie zasięgu.

Dwa tygodnie temu holding przejął koncesjonariusza Seur w Bilbao, tym samym zwiększając swój udział u hiszpańskiego partnera Seur o dodatkowe 3,5 proc. W bliskiej przyszłości GeoPost wraz z partnerem Yurtici Kargo planują dokonać przejęcia w Kazachstanie, rozpoczynając w ten sposób ekspansję w środkowej Azji.

— GeoPost dodaje kolejne kraje do swojej sieci poprzez przejęcia, tworzenie spółek joint ventures lub partnerstwa. Stało się tak już w Hiszpanii, Rosji, Bułgarii, Rumunii, Słowenii, Chorwacji i krajach bałtyckich. W większości przypadków klienci w tych krajach są obsługiwani za pośrednictwem sieci DPD bądź przez lokalne marki — wyjaśnia Claude Béglé.

Rosja i nowe produkty

Także Rosyjska Grupa Armadillo będzie należała do sieci DPD jako koncesjonariusz — spółka rozpocznie działalność w drugiej połowie 2005 r.

— Armadillo, czołowy rosyjski operator kurierski, został zakupiony w 2004 r. przez GeoPost (50 proc.) i Yurtici Kargo (50 proc.) —opowiada Claude Béglé.

Ze względu na dalszą międzynarodową ekspansję i wzrastający wolumen paczek międzynarodowych, GeoPost usprawni oferowanie produktów DPD o jednakowym standardzie na wszystkich rynkach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Francuzi tkają sieć