Na połowę marca planowane jest zwołanie WZA, celem podjęcia uchwał o nowej emisji akcji i debiucie na rynku NewConnect.
Objęcie akcji za 0,5 mln zł zadeklarował Wrocławski Dom Maklerski. Inwestor zadeklarował również zainteresowanie uczestnictwem w kolejnych rundach dofinansowania, jeśli będzie konieczność rozbudowy projektu w przyszłości.
- Jesteśmy zainteresowani dynamicznym rozwojem CFI freeFUND i będziemy wspierać rozwój tego pomysłu w przyszłości. Myślę, że projekt jest na tyle atrakcyjny, że zainteresuje również innych inwestorów szukających ciekawych okazji inwestycyjnych” – mówi Wojciech Gudaszewski, prezes Wrocławskiego Domu Maklerskiego.
„Środki pozyskane z emisji akcji pozwolą na rozbudowę części informacyjnej oraz części analitycznej platformy” – tłumaczy Tomasz Adamski, prezes FreeFund.
Pozyskany kapitał zostanie przeznaczony na poszerzenie funkcjonalności platformy. Znaczna część środków wydatkowana zostanie na rozbudowę narządzi analitycznych oraz przygotowanie kampanii marketingowej, głównie prowadzonej w Internecie. Dodatkowo, jak zapewniają przedstawiciele freeFUND, w przyszłości platforma stanowić będzie cenne źródło wiedzy na temat finansów osobistych, które ułatwi wybór odpowiednich produktów inwestycyjnych.
„Klienci platformy zyskają także możliwość korzystania z rozbudowanych narzędzi edukacyjno-inwestycyjnych, takich jak m.in. analizy poszczególnych funduszy inwestycyjnych i produktów strukturyzowanych, ich porównania, czy opinie doradców, które efektywnie wspomagać będą proces inwestycyjny” – dodaje Adamski.
Ideą platformy CFI freeFUND jest stworzenie prostego i wygodnego narzędzia ułatwiającego inwestowanie w fundusze inwestycyjne i inne produkty finansowe. Ostatnie dynamiczne zmiany w świecie finansów spowodowały, że rozwój projektu został dostosowany do obecnych warunków rynkowych.
„Oferta produktów które pojawią się na platformie freeFUND jest na bieżąco analizowana z uwzględnieniem zmieniających się warunków rynkowych oraz aktualnych trendów inwestycyjnych. Podstawą doboru produktów zawsze będzie właściwe dopasowanie produktów do analizy profilu ryzyka klienta.” – twierdzi Tomasz Adamski.
Centrum Funduszy Inwestycyjnych FreeFund chce być jednym z trzech graczy na rynku internetowej dystrybucji produktów finansowych. Dziś liderem w zakresie produktów inwestycyjnych jest Supermarket Funduszy Inwestycyjnych mBanku.
„Przygotowujemy się z ofensywą na powrót koniunktury na rynku finansowym. Wtedy mamy nadzieję, na przeprowadzenie kolejnej rundy dofinansowania Spółki, która pozwoli na aktywną akwizycję klientów” – dodaje Orliński, dyrektor finansowy FreeFund.
Planujemy by na platformie znalazły się rożne produkty, w tym również
produkty strukturyzowane, które są ostatnio w modzie. Najczęściej są to produkty
z gwarancją kapitału i umożliwiają udział we wzroście pewnego indeksu opartego
np. na cenach żywności czy cenach surowców mineralnych.
„Platforma freeFUND
będzie agregatorem informacji na temat funduszy inwestycyjnych oraz produktów
strukturyzowanych. W jednym miejscu będzie można uzyskać informacje o
praktycznie wszystkich instrumentach dostępnych na rynku” – mówi Tomasz Adamski.
„Oprócz platformy dostępnej dla klienta detalicznego, pracujemy nad aplikacją dla dystrybutorów sieciowych. Doradcy24 (ogólnopolski niezależny doradca finansowy dysponujący po fuzji z Creditfield - 28 placówkami i 200 doradcami) będą pierwszą instytucją, która skorzysta z usług CFI freeFUND do elektronicznej wsparcia sprzedaży produktów finansowych w swoich fizycznych oddziałach” – mówi Tomasz Adamski. „Uważamy, że w tym obszarze drzemie olbrzymi potencjał rozwojowy dla freeFUND” – zaznacza Adamski.
Właścicielem Centrum Funduszy Inwestycyjnych freeFUND jest spółka Doradcy24, powiązana pośrednio z Grupą Wrocławskiego Domu Maklerskiego. Doradcy24 posiadają akcje, które stanowią 66,15 proc. udział w kapitale zakładowym freeFUND i 75,47-proc. udział w głosach na WZA. Natomiast udziałowcem w spółce Doradcy24 (na poziomie 38,3 proc.) jest Privilege Capital Management, fundusz private equity będący 100-proc. własnością WDM.