Frugo trafiło w ręce FoodCare

Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 30-03-2011, 00:00

Znana sprzed laty marka napojów owocowych ma wypełnić lukę po Tigerze.

Wiesław Włodarski reaktywuje kultową markę

Znana sprzed laty marka napojów owocowych ma wypełnić lukę po Tigerze.

Spółka FoodCare, właściciel takich marek spożywczych jak Gellwe, Fitella, Tiger, Black, n-gine i 4MOVE, poinformowała o podpisaniu umowy zakupu marki napojów Frugo od dotychczasowego właściciela, firmy Aflofarm.

Bez kofeiny

"Spełniamy obietnicę daną konsumentom i wchodzimy na rynek z nową marką. Tym razem postanowiliśmy reaktywować kultowe Frugo, napój, który większość konsumentów doskonale pamięta" — mówi Wiesław Włodarski, prezes firmy Foodcare.

Firma chce zaadresować je głównie do konsumentów w wieku 14-28 lat.

"Młodzi konsumenci nie potrzebują tauryny i kofeiny. Mają wystarczająco dużo własnej energii i siły" — mówi Wiesław Włodarski.

Do tej pory jego firma specjalizowała się w produkcji napojów energetycznych (m. in. Tiger), zawierających takie substancje pobudzające.

Eksperci uważają, że FoodCare może odnieść sukces w reaktywacji kultowej niegdyś marki Frugo.

— Swego czasu marka Frugo była w Polsce bardzo popularna. Jej przywrócenie może się udać. Dużo będzie zależało od nakładów na związaną z tym promocję i reklamę —mówi Wojciech Rutkowski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej Przemysł Rozlewniczy.

Pod koniec lat 90. sprzedaż napojów Frugo wynosiła blisko 100 mln zł rocznie, a kampania reklamowa była wzorcowym przykładem wykorzystywanym w podręcznikach reklamy. Później marka została zaniedbana, a częste zmiany właścicieli sprawiły, że wypadła z rynku.

Rekompensata za Tigera

Na podjęcie decyzji o przejęciu Frugo przez firmę Wiesława Włodarskiego mogło wpłynąć ryzyko utraty przez nią prawa do marki napoju Tiger. Od miesięcy toczy się w sądach ostra walka o prawa do marki Tiger pomiędzy firmą Wiesława Włodarskiego a koalicją tworzoną przez Dariusza Michalczewskiego, jego fundację Równe Szanse i grupę Maspex Wadowice. Na razie w tym sporze górą jest koalicja Dariusza Michalczewskiego. Sąd Apelacyjny w Krakowie niedawno ostatecznie oddalił zażalenie firmy FoodCare, co oznacza, że na czas trwania procesu spółka z Zabierzowa ma zakaz sprzedaży i reklamy napojów energetycznych wykorzystujących oznaczenie Tiger.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Frugo trafiło w ręce FoodCare