FUNDUSZ POLSATU NARAZIŁ SIĘ UNFE

Ostrowska Katarzyna
opublikowano: 1999-02-19 00:00

FUNDUSZ POLSATU NARAZIŁ SIĘ UNFE

Zygmunt Solorz zaprzecza, że promocja jego funduszu ruszyła zbyt wcześnie

JAK NA DŁONI: Udziałowcy PTE Polsat, na czele z Zygmuntem Solorzem, informują klientów, że OFE Polsat spełnia wymagania ustawy i resortu finansów oraz posiada gwarancje Skarbu Państwa.

fot. Grzegorz Kawecki

Urząd Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi (UNFE) może wymierzyć karę akcjonariuszom Otwartego Funduszu Emerytalnego Polsat za naruszenie prawa. W skrzynkach pocztowych pojawiły się foldery reklamujące usługi tej instytucji, choć fundusz nie został jeszcze zarejestrowany w sądzie.

W ciągu ostatnich dwóch dni w skrzynkach pocztowych pojawiły się broszury z nadrukiem Karty Klubu Polsatu. Na jednej ze stron zamieszczono reklamę otwartego funduszu emerytalnego Polsatu. Problem w tym, że od 16 lutego reklamowanie swoich usług emerytalnych mogły rozpocząć jedynie te fundusze, które zostały już zarejestrowane w sądzie. OFE Polsatu nie ma jeszcze rejestracji.

Nie jesteśmy winni

— Przygotowanie kampanii reklamowych wymaga kilku miesięcy. Zaś towarzystwa emerytalne miały niewiele czasu na opracowanie akcji promocyjnej. Rozpoczęliśmy więc przygotowania do kampanii jednocześnie ze złożeniem wniosku do UNFE. To nie jest przestępstwo. Pozostało nam jeszcze tylko kilka formalności. Umów z klientami jeszcze nie podpisujemy. Chyba nie ma nic złego w tym, że mamy już przygotowaną koncepcję promocji funduszu — uważa Zygmunt Solorz, właściciel Polsatu, głównego akcjonariusza funduszu.

Anna Horsecka, prezes PTE Polsat, twierdzi, że żadne broszury nie miały być prawa wysłane w ostatnim czasie.

— Uzgodniliśmy z Pocztą termin dystrybucji materiałów. Podpisaliśmy nawet porozumienie o wstrzymaniu akcji do czasu rejestracji OFE — mówi Anna Horsecka.

Podobnie mówi Zygmunt Solorz.

— Nie widzę tu naszej winy. Akcja promocyjna została zatrzymana przed 16 lutego. Wszystkie materiały leżą na Poczcie — podkreśla.

— Umowa z Polsatem jest realizowana zgodnie z ustaleniami — uważa tymczasem Magdalena Kreter-Bartkiewicz, dyrektor marketigu Poczty Polskiej.

Poinformowała nas również, że jedna część broszur Polsatu została wysłana przez Pocztę, natomiast druga została wstrzymana.

W tej sytuacji Urząd Nadzoru nad Funduszami Emerytalnymi prawdopodobnie wymierzy karę akcjonariuszom PTE Polsat. Za naruszenie ustawy grozi grzywna, a nawet cofnięcie licencji.

Sebastian Bojemski, rzecznik UNFE, wstrzymał się od komentarza.

OFE podpadają UNFE

Urząd Nadzoru ma podobno zastrzeżenia do kilku innych reklam funduszy emerytalnych.

Zastrzeżenia urzędu dotyczą również reklam OFE Winterthur i jego kampanii reklamowej z psem bernardynem, który wcześniej był bohaterem reklam towarzystw ubezpieczeniowych Winterthur.

— Zaplanowaliśmy kampanię marketingową i przeprowadzimy ją zgodnie z planem — mówi Ireneusz Łuszczewski, prezes Winterthur PTE.

Będą się tłumaczyć

Problemy ma również PTE PZU, który wykorzystuje logo ubezpieczenia PZU Życie — Pogodna jesień oraz powołuje się w reklamach na wieloletnie doświadczenie PTE, gdy takiego mieć jeszcze nie może.

Od wszystkich funduszy UNFE zażądało wyjaśnień.

Katarzyna Ostrowska