Flying Bisons i FDC, dwie spółki z branży cyfrowej obsługi klienta, poinformowały o fuzji dokonanej w lutym 2024 r. Flying Bisons zostało większościowym udziałowcem FDC, zyskując dodatkowe kompetencje produkcyjne i rozszerzając zakres obsługi klientów.
Obydwie firmy będą działać nadal jako odrębne podmioty pod dotychczasowymi nazwami. Deklarują, że fuzja to naturalny krok w ich rozwoju, który jest konsekwencją realizowanego wcześniej wspólnego projektu – „wdrażania ogromnej platformy rządowej, opierającej się na dużej ilości materiału wizualnego”.
– Połączenie z FDC wynika z chęci uzupełnienia i rozszerzenia naszego procesu, by stał się jeszcze bardziej konkurencyjny. Jesteśmy w stanie zapewnić jakościowy kontent niezależnie od tego, czy mowa o copywritingu, ilustracjach, produkcjach photo czy video – mówi Kamil Tatol, prezes Flying Bisons.
Flying Bisons jest firmą doradczą, wspierającą klientów z Polski i zagranicy w procesie transformacji cyfrowej. Dotychczas zrealizowała ponad 200 projektów z zakresu UX i CX design. Wśród korporacji, z którymi współpracowała, wymienia: PwC, IKEA, Mercedes, KFC, Hebe czy eObuwie. Podaje, że od kilku miesięcy m.in. realizuje umowę z rządową spółką Takamol Holding z Arabii Saudyjskiej („projekt wpływający na życie zawodowe milionów ludzi pracujących w tym kraju”).
– Połączenie z Flying Bisons otworzy nowe możliwości dla zespołu FDC, pozwalając nam rozwinąć się na wielu frontach. Już utworzyliśmy sekcje zajmujące się motion designem i animacją 3D. Co więcej, otwieramy się na nowe rynki i obszary działalności – podkreśla Krzysztof Kowalski, prezes i założyciel FDC.
Firma FDC (dawniej Flying Digital Content) powstała w 2021 r. Świadczy usługi takie jak produkcja wideo, sesje zdjęciowe, wielkobudżetowe produkcje wideo do kampanii telewizyjnych czy teledyski. Klientami spółki były: HBO Max, Kaktus, Manhattan, Żabka czy Sizeer. Firma współpracowała także w twórcami polskiej sceny muzycznej (Mata, Taco Hemingway, Kizo).