[2000/11/23 10:48] MASTERS S.A - Sytuacja bieżąca
Raport 37/2000
Zarząd MASTERS S.A. informuje , iż:
1. W bieżącym roku Spółka wprowadziła zaawansowany system rachunkowości zarządczej , jak również budżetowania kosztów przyszłych.
Ów system dostarcza znacznie bardziej precyzyjnych informacji do celów zarządzania w zdecydowanie krótszym terminie niż standardowe systemy informatyczne generujące zestawienie do celów podatkowych . Z kolei system budżetowania kosztów pozwala na bardziej dokładne i świadome planowanie kosztów , które mają być poniesione w przyszłości jak tez zaangażowanie kadry kierowniczej w proces planowania , jak również późniejszego egzekwowania zaplanowanych budżetów. Wg. informacji Zarządu , MASTERS S.A. dysponuje w związku z powyższym jednym z bardziej użytecznych systemów rachunkowości zarządczej wśród polskich przedsiębiorstw w branży tekstylnej . Koszty związane z wprowadzeniem systemu zostały już poniesione przez Spółkę i są składnikiem sprawozdań finansowych wcześniej upublicznianych przez Spółkę.
2. Po korzystnych wynikach dotyczących poziomu sprzedaży krajowej w sezonie Jesiennym br. i dobrej akceptacji przez rynek nowego wizerunku marki "Masters" ( zapraszamy do odwiedzenia naszej strony internetowej www.jeansmasters.com.pl) finalizowana jest obecnie 3- letnia strategia marketingowa koncentrująca środki na dalszym budowaniu marki "Masters " i wzroście udziału w krajowym rynku markowych wyrobów odzieży jeansowej i nieformalnej. Zarząd rozważa kilka opcji dotyczących finansowania i tempa ww. wzrostu . Podczas gdy wynik finansowy za 12 miesięcy 2000 r. nie powinien radykalnie (tj. nie więcej niż około 25-35%) odbiegać od wyniku za 3 kwartały br. , Zarząd planując przyszłoroczny budżet bierze pod uwagę różne poziomy wyniku finansowego , każda z których jest jednakże bardziej korzystna niż wyniki roku '99 czy plan roku bieżącego. Sporządzając plan kosztów na rok 2001 , aktywnie stosowany jest system budżetowania wymieniony wyżej (pkt .1) . Więcej szczegółów nt. przyszłorocznego planu , jak też strategii 3-letniej MASTERS S.A. dostępne będzie po zatwierdzeniu jej przez statutowe władze Spółki .
3. W dziedzinie dystrybucji krajowej , zrealizowany został jeden z podstawowych celów jakim jest ujednolicenie kanału dystrybucji marki "Masters" , tj. sprzedaż poprzez własnych przedstawicieli handlowych jedynie do autoryzowanych sklepów. Aby osiągnąć ten cel Spółka zrezygnowała ze współpracy z dwoma dealerami redystrybującymi produkt do klientów w Polsce północnej i północno-wschodniej. Dzięki temu ograniczone zostaną koszty dystrybucji , wzrośnie kontrola nad egzekwowaniem należności i miejscem finalnej sprzedaży produktu . Ponadto poprzez cykliczną obecność własnych pracowników w każdym punkcie sprzedaży detalicznej Spółka zyskała silne narzędzie oddziaływania na jakość ekspozycji marki. Jest to podstawowe narzędzie marketingowe do wykorzystania przy realizacji ww. (pkt.2) trzyletniej strategii Spółki .
Podstawa prawna: Art.81 ust1 pkt2 PPO
Podpisy osób reprezentujących spółkę
00-11-23 Janusz Jeśman Prezes Zarządu
00-11-23 Teresa Pituch Członek Zarządu ds. Ekonomiczno-Finansowych
00-11-23 Renata Jeziorowska Członek Zarządu ds. Produkcyjno-Technicznych