TRANS UNIVERSAL POLAND SA wyniki finansowe za III kwartal 2001

opublikowano: 2001-10-22 16:29

TRANS UNIVERSAL POLAND SA wyniki finansowe za III kwartal 2001

roku - GUS


Raport biezacy Nr 14/2001
Zarzad TRANS UNIVERSAL POLAND S.A. przekazuje informacje o
osiagnietych wynikach finansowych za III kwartaly,ktore zostana
przekazane do GUS-u.


Tabela wartosci tys.zl


Okres 01.01.2001 r do 30.09.2001 r.
Przychody netto ze sprzedazy towarow i produktow 19.726,-
Strata brutto 442,-
Strata netto 442,-


Zasady sporzadzenia raportu.
Wyceny zapasow dokonano wedlug cen ewidencyjnych, odpowiadajacych
cenom nabycia.
Naleznosci wykazano w kwocie wymagajacej zaplaty. Zobowiazania w
walucie obcej, wykazano wedlug kursu sredniego NBP z dnia faktury.
Srodki pieniezne dewizowe w kasie i w bankach wyceniono wedlug
kursu sredniego NBP na dzien 28.09.2001 r.Kapitaly wystepuja w
wartosci nominalnej.


Na wynik finansowy decydujacy wplyw mialy nastepujace czynniki:


W III kwartale, podobnie jak w dwoch poprzednich, wystepowaly
niesprzyjajace tendencje gospodarcze, wplywajace niekorzystnie na
wyniki branzy transportowej. Do glownych elementow zaliczyc nalezy
przewartosciowanie zlotego, ciagly wzrost kosztow w tym
szczegolnie paliw plynnych oraz konsekwencje, wynikajace ze
stalych zatorow platniczych.
Niezaleznie od powyzszego, trzeci kwartal z racji dlugich przerw
urlopowych zarowno w kraju, jak i zagranica, jest tradycyjnie w
ciagu roku, najgorszym okresem dzialalnosci przewozowej. Pomimo
wystepowania tych problemow w spolce konsekwentnie realizowany byl
program dzialan, majacych na celu poprawe wynikow ekonomicznych
TRANS UNIVERSAL POLAND S.A. w 2001r.. Do najwiekszych osiagniec
minionych dziewieciu miesiecy, zaliczyc nalezy podpisanie umow na
wymiane najstarszych jednostek taboru. Podpisany ostatnio kontrakt
na dostawe dziesieciu ciagnikow MAN i wysoko gabarytowych naczep
SCHWARZMULLER-a, zakonczy planowany na ten rok program zakupu
pojazdow w wyniku ktorego, spolka w roku 2001 otrzyma trzydziesci
nowych zestawow, czyli ponad 1/3 posiadanego parku. Bedzie to
najwieksza w ciagu 11-letniej historii TRANS UNIVERSAL POLAND ,
ilosc nowego taboru, wprowadzona w ciagu jednego roku.
W wyniku tej dzialalnosci, praktycznie caly tabor bedzie mogl
przewozic ladunki o najwiekszej kubaturze, a dzieki wymianie
samochodow na ciagniki, wyposazone w silniki EURO-2 i EURO-3,
firma uzyska prawo do wiekszej ilosci deficytowych zezwolen,
zwiekszajac swoja konkurencyjnosc w stosunku do innych
przewoznikow. Wymiana starego taboru pozwoli rowniez na znacznie
lepsze jego wykorzystanie, przy rownoczesnym ograniczeniu kosztow
utrzymania wozow w ruchu (szczegolnie napraw).
Rezultatem wdrazania oszczednosci, jest osiagniecie w porownaniu z
rokiem ubieglym, mniejszych kosztow zuzycia materialow i energii,
prawie piecdziesiecioprocentowego zmniejszenia wartosci zapasow
magazynowych, istotnego zmniejszenia nakladow na wynagrodzenia
(osiagnietego droga racjonalizacji zatrudnienia). W porownaniu z
rokiem ubieglym, wzrosly rowniez przychody z dzialalnosci
podstawowej. Wzorem lat poprzednich, utrzymuje sie ponad dwukrotna
nadwyzka naleznosci nad zobowiazaniami.
Przesuniecie na grudzien, planowanej wstepnie na wrzesien, dostawy
dziesieciu jednostek, nie pozwolilo uzyskac wplywow ze sprzedazy
zamortyzowanych pojazdow, w wyniku czego, odnotowano na koniec
trzeciego kwartalu, strate.