1. RAPORT BIEŻĄCY
2. MESSAGE (ENGLISH VERSION)
3. INFORMACJE O PODMIOCIE
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO |
||||||||||||
|
Raport bieżący nr |
23 | / |
2025 |
|
|||||||
Data sporządzenia: |
2025-12-23 |
|||||||||||
Skrócona nazwa emitenta |
||||||||||||
VR Factory Games S.A. |
||||||||||||
Temat |
||||||||||||
Sprzedaż 100% udziałów spółki zależnej |
||||||||||||
Podstawa prawna |
||||||||||||
Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia MAR – informacje poufne |
||||||||||||
Treść raportu: |
||||||||||||
Zarząd VR Factory Games S.A. z siedzibą w Warszawie („Spółka”) informuje o podpisaniu 23 grudnia 2025 r. umowy sprzedaży 100% udziałów w spółce zależnej VR Factory Games sp. z o.o. Sprzedaż nastąpiła do spółki niepowiązanej za kwotę 300.000,00 zł, płatną w gotówce na rachunek bankowy Spółki w terminie do 2 stycznia 2026 r. (brak zapłaty uprawnia Spółkę do odstąpienia od tej umowy, a własność udziałów przejdzie na nabywcę z chwilą zapłaty całości kwoty). Zarząd wskazuje, że sprzedaż spółki zależnej VR Factory Games sp. z o.o. (do której została przeniesiona działalności Spółki związana z produkcją i dystrybucją gier VR) została dokonana z uwagi na obserwowany w 2025 roku spadek przychodów z tytułu dystrybucji gier VR, pogarszającą się sytuację finansową i operacyjną tej działalności oraz niską sprzedaż nowych tytułów, których premiery miały miejsce w grudniu 2025 roku, tj. Freaky Lab VR oraz BattleCrafter VR, przy jednoczesnej konieczności ponoszenia znaczących kosztów marketingowych, które nie przekładają się na odpowiedni poziom sprzedaży gier VR Factory Games sp. z o.o. Ponadto, w 2025 r. nastąpiły istotne zmiany w trendach rynkowych oraz technologicznych w segmencie gier VR, o których Spółka wcześniej wielokrotnie informowała, a co istotnie obniżyło widoczność i dostępność gier premium, w tym dystrybuowanych przez VR Factory sp. z o.o. gier Bartender VR Simulator, Workshop Simulator VR i Zombie Bar Simulator, w wyniku czego utraciły one swoją wcześniejszą przewagę ekspozycyjną i sprzedażową, równocześnie wymagając wyższych nakładów na promocję. Dodatkowo, realistyczna kontynuacja działalności w obszarze gier VR wymagałaby pozyskania nowego kapitału i wejścia w segment free to play i multiplayer z mikropłatnościami, w których Spółka i VR Factory Games sp. z o.o. nie mają doświadczenia. W związku z powyższym oraz brakiem możliwości pozyskania kapitału i pojawieniem się podmiotu zainteresowanego nabyciem tej spółki zależnej, podjęta została decyzja o jej sprzedaży. Cena sprzedaży została ustalona przy wycenie enterprise value na poziomie 500.000,00 zł, z uwzględnieniem zadłużenia VR Factory Games sp. z o.o. z tytułu pożyczki w kwocie 200.000,00 zł udzielonej przez Pana Sławomira Matula. Wycena odzwierciedla pogarszającą się sytuację finansową VR Factory Games sp. z o.o. oraz zobowiązania wynikające z umowy na finansowanie niedokończonej gry BattleCrafter VR. Zgodnie z umową, Spółka ponosi wobec kupującego odpowiedzialność z tytułu naruszenia złożonych zapewnień, mającą charakter odpowiedzialności gwarancyjnej. Odpowiedzialność ta obejmuje obowiązek usunięcia naruszenia lub, w przypadku braku takiej możliwości, zapłatę odszkodowania umownego odpowiadającego wysokości poniesionej szkody, przy czym roszczenia mogą być zgłaszane w terminie 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy i podlegają pomniejszeniu o kwoty uzyskane przez kupującego od podmiotów trzecich w związku z danym naruszeniem. Ponadto, Spółka zobowiązała się w terminie 3 lat nie prowadzić działalności konkurencyjnej. W związku z przedmiotową transakcją sprzedaży, w dniu 23 grudnia 2025 r. ustał stosunek dominacji Spółki wobec VR Factory Games sp. z o.o. |
||||||||||||
MESSAGE (ENGLISH VERSION) |
|||
|
|||
INFORMACJE O PODMIOCIE>>>
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ |
|||||
Data |
Imię i Nazwisko |
Stanowisko/Funkcja |
Podpis |
||
2025-12-23 |
Michał Butscher |
Prezes Zarządu |
|||