Gino Rossi przekroczył plan

ANP
opublikowano: 03-03-2011, 00:00

Zadłużenie w dół, wyniki w górę. Pomaga restrukturyzacja sieci.

Zadłużenie w dół, wyniki w górę. Pomaga restrukturyzacja sieci.

Spółka oferująca obuwie Gino Rossi oraz odzież damską Simple Creative Products przekroczyła prognozy na 2010 r. Zysk netto sięgnął 6,8 mln zł (19 proc. powyżej prognozy) wobec 25,2 mln zł straty rok wcześniej, przy 184,2 mln zł przychodów (4 proc. ponad prognozę), które były 3,8 proc. lepsze niż przed rokiem. EBIDTA Gino Rossi wyniosła 20,84 mln zł, o 25 proc. więcej niż oczekiwano.

Zarząd wyjaśnia, że to rezultat restrukturyzacji i konsekwentnego obniżania zadłużenia, które od września 2009 r. zmniejszyło się ze 120 mln zł do 75 mln zł. Spółka kontynuuje optymalizację sieci sprzedaży.

"W latach 2011-12 zamierzamy zamknąć sześć najmniej rentownych placówek Gino Rossi, a w ich miejsce otworzyć 10 w nowym koncepcie architektonicznym" — mówi cytowany w komunikacie prasowym prezes Witold Jesionowski.

Giełdowa spółka ma w Polsce 56 sklepów własnych i 10 franczyzowych Gino Rossi. Na inwestycje w nowe oraz rewitalizację istniejących chce przeznaczać 2 mln zł rocznie. Prognoza na 2011 r. zakłada 10,83 mln zł zysku netto przy 193,94 mln zł przychodów, a na 2012 odpowiednio 16,3 mln zł i 209,54 mln zł.

W samym IV kw. 2010 r. spółka miała 1,95 mln zł skonsolidowanego zysku netto na akcjonariuszy jednostki dominującej (rok wcześniej 14,29 mln zł straty). Przychody były na porównywalnym poziomie do zeszłorocznego i wyniosły 47,63 mln zł. Po publikacji wyników akcje Gino Rossi drożały o blisko 5 proc. Na zamknięciu płacono za nie 4,05 zł, po 1,3-procentowym wzroście.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu