GM zanotował 70 proc. wzrost kwartalnej sprzedaży w Chinach

26-04-2004, 11:23

General Motors zanotował w pierwszym kwartale 70 proc. wzrost sprzedaży aut na chińskim rynku. Oznacza to, że rosła ona szybciej niż rynek, który w tym samym czasie wzrósł o 45 proc.

GM, największy koncern motoryzacyjny świata sprzedał w Chinach w pierwszym kwartale 122.097 samochodów. Oznacza to, że zaczął gonić lidera rynku, Volkswagena. Co trzeci sprzedawany w Chinach samochód jest produkowany przez joint venture, w którym uczestniczy niemiecki koncern. Volkswagen zanotował jednak w pierwszym kwartale zaledwie 5,5 proc. wzrost sprzedaży. Nabywców znalazło 170.900 aut wyprodukowanych przy jego współudziale.

W ubiegłym roku zysk GM osiągnięty na chińskim rynku wzrósł ponad trzykrotnie do 437 mln USD. Koncern zapowiedział jeszcze w ubiełym roku, że zwiększy moce produkcyjne w Chinach o 50 proc. do 766 tys. aut. Spotkało się to z obawami w związku ze spodziewanym schłodzeniem koniunktury na najszybciej rozwijającym się rynku motoryzacyjnym świata. Dla producentów oznacza to niebezpieczeństwo zaostrzenia konkurencji i spadku marż. W ubiegłym tygodniu, Ministerstwo Gospodarki poinformowało, że oczekuje ‘tylko’ 30-40 proc. wzrostu rynku aut w tym roku. W ubiegłym sprzedaż samochodów wzrosła w Chinach dwukrotnie w porównaniu z rokiem poprzednim.

W pierwszym kwartale tego roku sprzedaż samochodów w Chinach wyniosła 567.000 sztuk.

MD, Reuters

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / GM zanotował 70 proc. wzrost kwartalnej sprzedaży w Chinach