Godło Teraz Polska trzyma się dobrze
Polski Program Promocyjny, którego znakiem rozpoznawczym jest godło Teraz Polska, zainicjowany został tuż po gospodarczym i politycznym przełomie w naszym kraju. Jego założeniem było zweryfikowanie technologicznej i ekonomicznej kondycji polskich przedsiębiorstw oraz wyłonienie tych najlepszych, przy zastosowaniu jako kryterium oceny — najwyższej jakości. Na początku lat dziewięćdziesiątych niewiele polskich firm mogło potwierdzić jakość jakimkolwiek certyfikatem, rzadkością było posiadanie ISO. Zamiarem organizatorów konkursu Teraz Polska była także promocja najlepszych produktów i usług w kraju i za granicą poprzez wyróżnianie ich biało-czerwonym godłem.
Sukcesy odniesione przez pierwszych jego zdobywców mówiły same za siebie — niewielkie firmy działające lokalnie stały się konkurentami dla zachodnich potentatów, dynamika sprzedaży ich produktów i usług wzrastała czasami kilkakrotnie. Dzisiaj odnieść sukces na rynku jest trudniej, niemniej grono laureatów konkursu rośnie i już prawie 300 przedsiębiorstw szczyci się w swojej ofercie godłem Teraz Polska. Wiele z nich wykorzystało to w sposób bardzo efektywny. Na podstawie doświadczeń Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego można stwierdzić, że najważniejszy cel programu został w dużym stopniu osiągnięty — krajowe przedsiębiorstwa rozumieją, iż najważniejszym czynnikiem konkurencyjnym jest perfekcyjna jakość ich oferty.
Konkurs Teraz Polska obchodzi mały jubileusz — dzisiaj po raz piętnasty prezydent RP wręczy godła kolejnym (w liczbie 25) laureatom konkursu. W ciągu minionych 12 lat powstało wiele innych inicjatyw dotyczących jakości, ale Teraz Polska trzyma się dobrze. Biało-czerwony znak w dalszym ciągu jest dobrem rzadkim i pożądanym przez przedsiębiorców.
Andrzej Arendarski, prezes KrajowejIzby Gospodarczej
© ℗Podpis: Andrzej Arendarski