Golf IV — solidny, ale za drogi
Volkswagen Golf to nie tylko kolejny model niemieckiego koncernu. Od wielu lat samochód ten wyznacza standard w niższej klasie średniej. Czwarta generacja tego modelu nie epatuje nowatorskimi rozwiązaniami, ale i nie rozczarowuje swoich zwolenników.
Golf IV sprawia wrażenie mniejszego i delikatniejszego od poprzednika. Wnętrze auta jest stosunkowo przestronne i bardzo funkcjonalne. Niewielki bagażnik nie predestynuje tego samochodu do rodzinnych wyjazdów. Technicznie Golf proponuje nowoczesne lecz sprawdzone już rozwiązania.
Generalnie Golf IV jest samochodem solidnym, który niczym się nie wyróżnia. W porównaniu z poprzednimi modelami stracił trochę ze swojego sportowego charakteru. W Europie auto to pełni zazwyczaj rolę drugiego samochodu w rodzinie.
W polskich warunkach większość użytkowników oczekuje od auta wszechstronności, która nie jest atutem Golfa. Volkswagen żąda za swój najpopularniejszy model w wersji podstawowej aż 48 tys. zł, co sprawia, że samochód nie jest konkurencyjny cenowo.
DRUGI W RODZINIE: W krajach Europy Zachodniej Golf kupowany jest najczęściej jako drugie auto w rodzinie. W Polsce tylko najbardziej zamożni będą mogli je nabyć w celu dojazdów do pracy i na zakupy. Inną kwestią jest, jak Golf będzie się sprzedawał. Producenci konkurencyjnych aut napomykają, że rynek dla nich staje się coraz bardziej trudny.