Gorące dane

DI
opublikowano: 2010-05-06 00:00

37%

Taki odsetek mieszkańców Unii Europejskiej dokonało w 2009 r. przynajmniej jednego zakupu przez internet.

51%

Taki odsetek sklepów w UE korzysta z internetu jako jednego z kanałów sprzedaży.

W Polsce wskaźniki plasują się poniżej europejskiej średniej i wynoszą odpowiednio 23 i 35 proc. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Centrum Informacji Społeczno-Gospodarczej na zlecenie Ministerstwa Gospodarki. Wyprzedza nas m.in. Wielka Brytania (w 2009 r. zakupu przez internet dokonało 66 proc. mieszkańców), daleko w tyle zostaje Rumunia. W 2009 r. jedynie 2 proc. Rumunów kupiło coś w sieci. Stały dostęp do internetu ma 73 proc. polskich małych i średnich firm, a 59 proc. z nich korzysta z poczty elektronicznej.