Gorsze wyniki Solara

[ANP]
opublikowano: 22-03-2013, 10:10

Poznańska spółka odzieżowa podała, że w 2012 r. jej przychody wyniosły 144,8 mln zł wobec 190 mln zł w 2011 r.

Zysk netto stopniał do 15 mln zł, podczas gdy przed rokiem sięgał 52 mln zł. Przypomnijmy, że w październiku 2012 r. Solar odwołał prognozy finansowe, które były przedstawione w prospekcie finansowym. Według nich, odzieżowa firma miała osiągnąć ponad 201 mln zł skonsolidowanych przychodów i 57,8 mln zł zysku netto.

Stanisław Bogacki, prezes Solara, cytowany w komunikacie prasowym mówi, że w kryzysie konsumenci wykazują większą skłonność do oszczędzania i kupowania tańszych rzeczy, a Solar postrzegany jest jako relatywnie droga i wysokiej jakości marka odzieży kobiecej.

- W okresie wprowadzenia do sklepów naszej kolekcji jesień-zima 2012 pogorszenie nastrojów konsumenckich nasiliło się. Mocno spadła sprzedaż klasycznych modeli, których zakup można odłożyć w czasie lub zdecydować się na tańsze ubrania u niższej jakościowo konkurencji. Ponadto oceniamy, że pozycjonowanie cenowe kolekcji jesienno-zimowej było niewłaściwe. Zdecydowaliśmy się na zmiany w polityce cenowej, które w pewnym stopniu wyhamowały spadek obrotów, ale z drugiej strony spowodowały erozje marż i obniżenie wskaźników rentowności. Cały 2012 rok zamykamy dodatnim wynikiem netto na poziomie 15 mln zł. Oczekiwaliśmy, podobnie jak rynek, wyników lepszych. Początek 2012 roku pod względem sprzedaży był dobry i nie mieliśmy przesłanek do zmiany optymistycznych nastojów, a jednak druga połowa roku zaskoczyła nas i mocno zaważyła na wynikach całego roku” – napisał Stanisław Bogacki.
Zarząd podtrzymał deklarację wypłaty dywidendy w wysokości minimum 40 proc. zysku netto z 2012 r.

Przypomnijmy, że niedawno Komisja Nadzoru Finansowego zleciła firmie Ernst & Young kontrolę informacji i ksiąg rachunkowych Solara. Nadzór ma „wątpliwości co do prawidłowości i rzetelności informacji okresowych podawanych przez odzieżową firmę”. Podzielił więc stanowisko funduszy (w Solarze mają 20,8 proc. udziałów), które kilka miesięcy temu oskarżyły zarząd (jednocześnie głównych akcjonariuszy) o zaprezentowanie nierzetelnych informacji i wprowadzenie w błąd podczas oferty publicznej. Firmę już bada Grant Thornton Frąckowiak, firma wybrane do audytu przez właścicieli Solara.

Kurs akcji Solar spada w piątek rano blisko 11 proc.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: [ANP]

Polecane