Gospostrateg zbliży biznes i naukę

opublikowano: 12-04-2021, 20:00

Przedsiębiorcy wspólnie z naukowcami zrealizują projekty badawczo-wdrożeniowe. NCBR wyłoży na ten cel 80 mln zł.

Ruszyła kolejna edycja programu Gospostrateg, który wspiera badania naukowe i prace rozwojowe. Przewiduje też współpracę przedstawicieli firm, nauki i administracji publicznej. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) przeznaczyło na tego typu projekty 80 mln zł.

Rezultaty:
Rezultaty:
Wojciech Kamieniecki, dyrektor NCBR, podkreśla, że efekty dofinansowanych przez rządową agencję przedsięwzięć B+R powinny przełożyć się na wzrost gospodarczy i społeczny naszego kraju.

Przedstawiciele NCBR podkreślają, że cele programu Gospostrateg wpisują się w długofalową politykę państwa. Chodzi o zagadnienia związane z pułapkami średniego dochodu, przeciętnego produktu, braku równowagi, demograficzną i dotyczącą słabości instytucji.

– Realizowany przez NCBR Gospostrateg jest odpowiedzią na wyzwania, jakie stoją przed naszym krajem. Projekty, które otrzymają dofinansowanie, będą prowadzone dzięki współpracy administracji publicznej, jednostek naukowych i przedsiębiorstw. Jestem przekonany, że efekty przedsięwzięć badawczo-rozwojowych realizowane przez wspomniane konsorcja przełożą się na wzrost gospodarczy i społeczny Polski – mówi dr inż. Wojciech Kamieniecki, dyrektor NCBR.

Celem programu jest wzmocnienie współpracy naukowo-przemysłowej. Dlatego ogłoszony przez NCBR konkurs jest przeznaczony dla konsorcjów. W ich skład mogą wchodzić przedsiębiorcy, jednostki naukowe, a także podmioty, które zastosują w praktyce rozwiązania będące wynikiem wspartych projektów. Mogą to być m.in. ministerstwa, urzędy wojewódzkie, fundacje i stowarzyszenia.

– W ramach pierwszego konkursu Gospostrateg podpisaliśmy z beneficjentami umowy o dofinansowanie na łączną kwotę ok. 168 mln zł. Te przedsięwzięcia już przynoszą konkretne efekty. Jednym z nich jest projekt pod nazwą Nowy model urbanizacji w Polsce. Inne przedsięwzięcie, które już ruszyło, dotyczy budowania zaufania społecznego do szczepień ochronnych z wykorzystaniem najnowszych narzędzi komunikacyjnych – wylicza Wojciech Kamieniecki.

Zauważa, że poprzednia edycja konkursu obejmowała kilka zagadnień badawczych zdefiniowanych przez przedstawicieli ministerstw.

– Teraz wracamy do otwartej formuły naboru, dzięki której możliwe będzie finansowanie projektów z różnych dziedzin tematycznych – wyjaśnia dyrektor NCBR.

Rządowa agencja wesprze przedsięwzięcia na etapie prac podstawowych, rozwojowych, badań przemysłowych oraz prac przedwdrożeniowych.

Minimalna wartość kosztów kwalifikowanych projektu wynosi 1 mln zł, natomiast maksymalna to 6 mln zł. Przedsięwzięcia nie mogą trwać dłużej niż trzy lata.

Wnioski o dofinansowanie będzie można składać od 7 maja do 7 lipca. Więcej informacji: www.ncbr.gov.pl

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane