Graj z pracownikami

Karolina Zawadka
opublikowano: 31-07-2016, 22:00

Wykorzystanie metody grywalizacji może pomóc firmom osiągać lepsze wyniki, a także budować zaangażowanie wśród zatrudnionych.

Czy wprowadzenie elementu gry wśród pracowników może przynieść wymierne rezultaty? Okazuje się, że tak, a sposobem na to jest motywacja poprzez grywalizację. W uproszczeniu polega ona na modyfikowaniu zachowań ludzi poprzez stosowanie technik znanych z m.in. gier fabularnych. Chodzi o przyjemność, jaką sprawia pracownikom zdobywanie kolejnych trofeów i samo współzawodnictwo. Przykładem wykorzystania grywalizacji w praktyce jest Akademia Asów przygotowana przez Red Bull. Program został zbudowany na podstawie wydarzeń organizowanych przez markę. Zostały w nim ujęte wszystkie działania handlowców, dzięki czemu gratyfikowana była cała ich praca.

— Program z pewnością spełnił nasze oczekiwania. Dzięki Akademii Asów poprawie uległy nie tylko wyniki sprzedaży, lecz także ekspozycja produktów w sklepach — mówi Anita Lewandowska z firmy Red Bull. Firma zanotowała oczekiwane korzyści. W czasie, gdy cały rynek napojów energetycznych wzrósł o 10 proc., a uczestniczącym w programie handlowcom udało się polepszyć swoje wyniki aż o 21 proc. Co ważne, gra została skonstruowana w taki sposób, aby utrzymać stały poziom motywacji pracowników niezależnie od okresu rozliczeniowego. Dobrze przygotowana grywalizacja aktywizuje zarówno tych najlepszych, jak i tych z końca stawki.

— Tego typu narzędzia zwiększają zaangażowanie pracowników, a przy okazji pozwalają również lepiej przekazać cele i zweryfikować ich rozumienie. Dzięki aplikacji zarówno szeregowi pracownicy, jak i ich menedżerowie mogą otrzymywać na bieżąco zwięźle przedstawione informacje na temat efektów swoich działań. Można również definiować zadania dla całych zespołów, co wzmacnia pracę zespołową, tak istotną w dzisiejszych czasach. Program składa się z kilku poziomów. Zadaniem osób biorących udział w rywalizacji jest uzyskanie możliwie najwyższego stopnia do końca roku — komentuje Wiktor Miałkowski z firmy Pro Business Solutions.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Zawadka

Polecane