Grupa Żabka tworzy start-up Lite e-Commerce

Anna BełcikAnna Bełcik
opublikowano: 2021-10-07 20:00

Ogólnopolska sieć sklepów spożywczych stawia na nowe formuły handlu i szuka dla siebie miejsca na rynku q-commerce.

Przeczytaj i dowiedz się:

  • jaki był cel utworzenia w grupie Żabka startupu Lite eCommerce,
  • kto już teraz działa na rodzimym rynku qcommerce i może stanowić konkurencję dla konceptu Żabki,
  • jakie są inne efekty realizacji przez grupę Żabka strategii cyfryzacji usług.

Wzrost zainteresowania internetowymi zakupami spożywczymi, jaki nastąpił w ostatnich miesiącach m.in. za sprawą wybuchu pandemii i wynikającej z niej izolacji społecznej, stworzył na rynku przestrzeń do błyskawicznego rozwoju niszowych dotychczas formuł handlu. Q-commerce, czyli szybkie zakupy online realizowane z wydzielonych lokalnych magazynów, tzw. dark store’ów, jest jedną z nich. Po taki model działania sięgnęła właśnie grupa Żabka. W tym celu powołała do życia start-up Lite e-Commerce. Spółka została utworzona w efekcie współpracy Żabka Future (odpowiada za wyszukiwanie, tworzenie i rozwój biznesów z obszaru nowoczesnego convenience) z zewnętrznym zespołem menedżerów.

— Włączenie Lite e-Commerce w strukturę grupy Żabka jest przykładem tego, w jak dynamiczny sposób działamy jako Żabka Future. Formuła start-upu zapewni maksymalną zwinność w działaniu nowej spółki, a pilotaż w rzeczywistym otoczeniu rynkowym pozwoli szybko sprawdzić efektywność i zaoferować klientom nową jakość na rynku — wyjaśnił Tomasz Blicharski, dyrektor zarządzający Żabka Future, cytowany w komunikacie spółki.

Lite e-Commerce stworzy w Warszawie sieć dark store’ów. Sklepy będą odpowiadać wyłącznie za obsługę e-zamówień dokonywanych z poziomu aplikacji.

W stronę cyfrowych usług:
W stronę cyfrowych usług:
Strategia rozwoju Grupy Żabka opiera się na budowaniu portfolio unikatowych na rynku, wygodnych rozwiązań convenience — podkreśla Tomasz Suchański, prezes Żabki.

Start-up to jeden z elementów realizacji strategii grupy Żabka w obszarze cyfryzacji usług. Tomasz Suchański, prezes grupy Żabka, przypomniał, że w ostatnich miesiącach do grupy włączone zostały także dwie firmy z branży kateringu dietetycznego: Maczfit oraz platforma Dietly.pl. Rozwój oferty ma stanowić odpowiedź na „potrzeby współczesnych klientów”.

Q-commerce nie jest już nowością w Polsce. Na rynku zadomawia się od niedawna np. międzynarodowa platforma Jokr. To dość nowy projekt, ale już trzy miesiące od startu rynkowego zdołał zebrać od inwestorów venture capital 170 mln USD w rundzie A. Pieniądze zostały przeznaczone na przyspieszenie globalnego rozwoju i rozbudowę sieci dark store’ów, z których zamówienia realizowane są w maksymalnie 15 minut. Kapitał został przeznaczony także na umocnienie pozycji spółki na polskim rynku.

Poznaj program “VI Customer Experience Transformation”, konferencji stacjonarnej w Warszawie >>