Gucci napędza odbicie grupy Kering

opublikowano: 20-04-2021, 19:03

Sprzedaż produktów marki Gucci odbiła się w pierwszym kwartale w wyniku ożywienia na rynku dóbr luksusowych. Włoski dom mody odpowiada za prawie 60 proc. przychodów i 80 proc. zysków jego właściciela, francuskiego holdingu Kering, pisze Reuters.

Gucci
Fot. Bloomberg
Gucci Fot. Bloomberg
Giulio Napolitano

Przychody Gucciego wzrosły o 25 proc. do 2,17 mld euro. Analitycy spodziewali się wzrostu na poziomie 19 proc. Włoski dom mody w 2020 roku pozostawał w tyle za rywalami takimi jak Louis Vuitton i Hermes, podsycając obawy inwestorów, że spółka może stracić impet po pięciu latach regularnych wzrostów.

Holding Kering poinformował, że jego sprzedaż wzrosła o 83 proc. w regionie Azji i Pacyfiku i o 46 proc. w Stanach Zjednoczonych. Gwałtownie wzrosła również globalna sprzedaż internetowa - aktualnie z e-commerce pochodzi 14 proc. przychodów firmy. Inne marki wchodzące w skład grupy, Bottega Veneta i Yves Saint Laurent, odnotowały wzrost sprzedaży odpowiednio o 25 i 23 proc.

W pierwszym kwartale zamknięte było 17 proc. wszystkich sklepów stacjonarnych należących do Keringa, w tym 50 proc. w Europie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane