Handlowy będzie cyfrowy

opublikowano: 14-02-2019, 22:00

Bank znany głównie z kart kredytowych i oferty dla firm powalczy o klienta detalicznego inwestując w technologie.

Bank Handlowy pokazał skonsolidowane wyniki finansowe za 2018 r. Grupa wypracowała 638,9 mln zł zysku netto, czyli o 19 proc. więcej niż rok wcześniej. Podwyższyła również ROE, wskaźnik pokazujący stosunek wygenerowanego zysku netto do kapitału, z 8,5 proc. w 2017 r. do 10 proc. w 2018 r. Ambicją polskich banków jest dwucyfrowe ROE. Nowa strategia Handlowego na lata 2019-21 przewiduje stopę zwrotu na poziomie 12 proc.

Zdaniem
Sławomira Sikory, prezesa Banku Handlowego, wyzwaniem dla jego instytucji w
procesie cyfrowej transformacji nie jest pozyskanie kapitału potrzebnego na
rozrój, a stworzenie przyszłościowych narzędzi do obsługi klienta.
Zobacz więcej

Kreatywność w cenie

Zdaniem Sławomira Sikory, prezesa Banku Handlowego, wyzwaniem dla jego instytucji w procesie cyfrowej transformacji nie jest pozyskanie kapitału potrzebnego na rozrój, a stworzenie przyszłościowych narzędzi do obsługi klienta. Fot. Marek Wiśniewski

— Plan jest ambitny, ale też zgodny z oczekiwaniami rynku. Według mnie bank będzie bliski osiągnięcia celu, bowiem obstawiam, że na koniec 2021 r. osiągnieROE na poziomie 11,8 proc. — mówi Michał Sobolewski, analityk Domu Maklerskiego BOŚ.

Nowa strategia Handlowego zakłada średnioroczny wzrost przychodów o 8 proc., a w ciągu trzech najbliższych lat sprzedaż nowych kredytów w segmencie klienta detalicznego o łącznej wartości 2 mld zł i wypłatę dywidendy na poziomie 75 proc. Ponadto bank, który dziś obsługuje 700 tys. klientów kartowych, chce zwiększyć tę liczbę o połowę. Kluczem do sukcesu mają być inwestycje w technologie, umożliwiające obsługę klienta o każdej porze i z każdego miejsca na świecie.

— Kierunek zmian jest dobry, jest spójny z trendami panującymi w sektorze bankowym. O inwestycjach w technologię wiele mówi PKO BP, Pekao, Millennium i ING. Nie jestem przekonany, czy Handlowemu, który znajduje się w cyfrowym ogonie sektora bankowego,uda się dogonić konkurencję i zaoferować coś nowego? Moim zdaniem, będzie to trudne. Handlowy w dalszym ciągu nie ma np. blika, a jego aplikacja mobilna jest słabo oceniana przez klientów sklepu Google’a z aplikacjami — ocenia analityk DM BOŚ.

Zdaniem Sławomira Sikory, prezesa Handlowego, bankowość za trzy lata będzie wyglądała zupełnie inaczej niż obecnie — kontakt z klientem będzie prowadzony przede wszystkim kanałami zdalnymi. Podobnie będzie z oferowaniem usług bankowych. W ciągu trzech najbliższych lat Handlowy ma przejść cyfrową transformację i znaleźć się w ścisłej czołówce technologicznych graczy sektora bankowego. Bank nie poinformował, ile będą kosztować go inwestycje. W pierwszym półroczu 2019 bank planuje wdrożyć rozwiązania biometryczne.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu